mogge October 4, 2013 Author Report October 4, 2013 Då var det slut kört för i år... Har ju faktiskt varit en riktigt bra sommar, inte en enda tävling som regnat bort.Lite summering av sommaren...Har kört ca 500 problem fria mil, kört alla 4 cup tävlingar på Kjula dragwayVar ju absolut inte snabbast i min klass men slutade ändå 2a i cupen Avslutade sista tävlingen med med att höja laddtrycket från 12 psi till 16 psi vilket motorn svarade riktigt bra på. Dock vill inte chassiet hänga med på effekt höjningen , bilen ville gärna slå loss backdäcken i starten och därmed kassa 60 fots tider. Sista repan för i år så gick en topp packning:( surt att inte få köra final, men skönt att veta vad man ska pyssla med i vinter.Inte kul att behöva åka trailer hem! Särskilt inte bakom en cheva... Citera
mogge October 4, 2013 Author Report October 4, 2013 Går runt 10.90 tider, 10.82 @ 209 km/h som bäst . 6.93 @ 165 km/h på 200mÅker på varv stop (7000 rpm) över mål så det blir nog till att byta utväxling igen . Citera
mogge October 4, 2013 Author Report October 4, 2013 Åkte 3,73 tidigare men byte till 4,10 till i år. Citera
Tbird October 4, 2013 Report October 4, 2013 Kul att det gick bra under sommaren.10.90 tider (och lägre) är riktigt bra, lycka till nästa säsong.Bara att fundera på hur du ska få topplocken sitta bättre mot blocket. Citera
mogge October 4, 2013 Author Report October 4, 2013 Kul att det gick bra under sommaren.10.90 tider (och lägre) är riktigt bra, lycka till nästa säsong.Bara att fundera på hur du ska få topplocken sitta bättre mot blocket.Åker nu med vanliga toppbultar (arp)och standard felpro packningar så det är ju inte så konstigt att den gick sönder. ska prova med pinnbultat och lite sportigare topp packningar till nästa år. Citera
mogge October 4, 2013 Author Report October 4, 2013 Tider? Är det 10.87 jag ska slå?Var länge sen jag såg din fox , kör du inget längre? Gick inte din bil en låg 11a på Tullinge tiden? Citera
Tbird October 5, 2013 Report October 5, 2013 Om du köper ARP pinnbultar rekomenderarr jag att du köper ARP 2000 direkt.Tycker att det tillsammans med Felpro packningar ska hålla (jag kan ha fel). Citera
Calle October 5, 2013 Report October 5, 2013 Var länge sen jag såg din fox , kör du inget längre? Gick inte din bil en låg 11a på Tullinge Den har mest stått i två år pga för många projekt.Men jag har kört en hel del banracing sen Tullinge las ner. Den går riktigt bra! - massor av delar från Maximum Motorsports. Skall försöka komma upp till Kjula nästa år. Match race? Citera
mogge October 6, 2013 Author Report October 6, 2013 Var länge sen jag såg din fox , kör du inget längre? Gick inte din bil en låg 11a på Tullinge Den har mest stått i två år pga för många projekt.Men jag har kört en hel del banracing sen Tullinge las ner. Den går riktigt bra! - massor av delar från Maximum Motorsports. Skall försöka komma upp till Kjula nästa år. Match race?Ett match race skulle vara riktigt kul Klart du ska komma och köra på Kjula. Citera
mogge November 16, 2013 Author Report November 16, 2013 Då har jag äntligen börjat riva i foxen, Topplocks packningen var ju väldigt ledsen , precis som jag misstänkte.Plockade även ur kolvar stakar samt vev för lite närmare översyn, såg riktigt fint ut trots många hårda milDock fick jag en riktigt tråkig överraskning när jag började syna blocket .Där hittade jag lite sprickor under vevaxel överfallen:(Efter att ha googlat runt lite så får man nog vara glad att blocket har hållit så bra som det gjort, verkar vara väldigt vanligt fenomen på 5.0 block. Citera
mogge November 17, 2013 Author Report November 17, 2013 Högvarv o psi va? Ta nästa block i högen bara 16psi 7200 Rpm Har beställt ett dart block....Blev även ett stroker kit Citera
Anders Lindström November 18, 2013 Report November 18, 2013 16psi 7200 Rpm Har beställt ett dart block....Blev även ett stroker kit Nice 7 200 Rpm måste vara en vacker sång . Med eftermarknadsblock, strokerkit m m närmar sig säkert den första 9an Citera
mogge November 18, 2013 Author Report November 18, 2013 Nice 7 200 Rpm måste vara en vacker sång . Med eftermarknadsblock, strokerkit m m närmar sig säkert den första 9an Nja 9an känns ganska långt bort ,Målet är att åka under 10.50 och över 210 km/h Citera
Dr_Olsson November 23, 2013 Report November 23, 2013 Skönt att slippa ha vintern helt sysslolös När får du hem nya blocket? Citera
Klingan75 December 24, 2013 Report December 24, 2013 Hur mycket effekt tror du att du plockade ur motorn när blocket gav upp? Citera
mogge December 24, 2013 Author Report December 24, 2013 Hur mycket effekt tror du att du plockade ur motorn när blocket gav upp?Kalkylerar man lite tid-vikt-slutfart så får jag fram runt 550 rwhp , låter trovärdigt för mig. Citera
Anders Lindström December 24, 2013 Report December 24, 2013 Kalkylerar man lite tid-vikt-slutfart så får jag fram runt 550 rwhp , låter trovärdigt för mig.Fina siffror å en bra, levererade fox! Bra jobbat mogge ! Citera
mogge December 25, 2013 Author Report December 25, 2013 Fina siffror å en bra, levererade fox! Bra jobbat mogge !Tack Anders;) Citera
Recommended Posts