Jump to content

Mustang GT -89


mogge

Recommended Posts

Hej , lägger ut en liten tråd på min fox, bilen köptes 2004 och var tänkt som en kul vinter bil , dock har det spårat lite på vägen... Bilen var vid köpet i väldigt risigt skick ingen rost, men lite krockad här å där samt lacken flagnad lite över allt, och så var samtliga lås brutna.

Redan första året blev det lack på bilen samt en liten vortech kompressor,

Målet med bilen har hela tiden varit att ha en snabb bil som funkar att åka med varje dag sommar tid.post-2970-144839228034_thumb.jpg

post-2970-144839228018_thumb.jpg

post-2970-144839228026_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lite motor spec...

Original block vev och kolvar

Scat stakar canton gördel

F303 kam

Trickflow toppar compcams vippor

Explorer insug

Vortech V1 kompressor

Kina intercooler

Vems sprut Msd 500 cc spridare post-2970-144839228353_thumb.jpg

post-2970-144839228044_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Gött med en Fox-tråd här på forumet....

Buren där - nåt du rekommenderar? Jag är sugen på nåt till min och ett par bättre stolar...

Mvh,

Passformen på buren är riktigt bra, dock så sitter sido stöttorna lite väl högt , men dom sitter ändå inte i till vardags.

Blir grymt styv i chassit :)

Funderar oxå på att byta stolar , kanske ett par schysta sparco med uttag för 4 punkts bälte.

Link to comment
Share on other sites

Det som har känts mest akut att fixa i vinter är bakaxeln , original drivaxlarna har länge känts som dom lever på övertid.

Så nu ramlade det äntligen in lite grejer ,5 bultade moser axlar samt nya trummor skivor, och en 4,10 utväxling.

Link to comment
Share on other sites

Lite osäker på vad jag har faktiskt. Antar att de är original, men vet inte vad de är.

Kolla chassi brickan på förardörren , axel code , M= 2.73 Z=3.08

Vanligast är 2.73 som var standard, 3.08 var option .

Link to comment
Share on other sites

Gött med en Fox-tråd här på forumet....

Buren där - nåt du rekommenderar? Jag är sugen på nåt till min och ett par bättre stolar...

Mvh,

John, du ska ta en titt på min båge vid tillfälle. Det finns rätt väl genomtänkta anledningar till varför den ser ut som den gör. Och, den fungerar som tänkt och är godkänd.

Link to comment
Share on other sites

John, du ska ta en titt på min båge vid tillfälle. Det finns rätt väl genomtänkta anledningar till varför den ser ut som den gör. Och, den fungerar som tänkt och är godkänd.

Vad sitter det för båge i din bil?

Link to comment
Share on other sites

Vad sitter det för båge i din bil?

Det är en som jag designat själv med både säkerhet och chassifunktion i åtanke. 8-punkters med fullintegrering i vitala delar som tex subframeconnectors och stötdämpartorn bak, samtidigt som den supportar tex stolsrygg och ger optimal bältesinfästning.

Link to comment
Share on other sites

Det är en som jag designat själv med både säkerhet och chassifunktion i åtanke. 8-punkters med fullintegrering i vitala delar som tex subframeconnectors och stötdämpartorn bak, samtidigt som den supportar tex stolsrygg och ger optimal bältesinfästning.

Är lite sugen på fullbur, men vill ju fortfarande ha bilen gat legal. Vekar inte helt enkelt att få den reggad med bur.

6 punktarn som sitter i duger ner till 10.0 så den får väll hänga med en sommar till.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Varför tror du det blir problem att få en bur gatlegal? Så länge stöttorna sitter rimligt långt från huvudet, och är paddade, så borde det väl gå? Alla rallybilar tex är ju gatgodkända. Funderar på att köra in och få min i papperna bara för att....

Link to comment
Share on other sites

Varför tror du det blir problem att få en bur gatlegal? Så länge stöttorna sitter rimligt långt från huvudet, och är paddade, så borde det väl gå? Alla rallybilar tex är ju gatgodkända. Funderar på att köra in och få min i papperna bara för att....

Buren i sig är ju inga problem att få inskrivet, problemet är att om det är en grinig besiktnings gubbe så ska fram och Bakvagn var helt original ,samt motor helt standard. Är det för mycket om meckat vill dom ha bilen som ombyggt fordon och då krävs det broms intyg osv.

Vet att Calle här på forumet fick stora problem med sin lx89a pga coilovers och andra bärarmar , tror det slutade med att den idag är reggad som ombyggt fordon.

Tråkigt att behöva mecka om hela bilen för att få den godkänd.

Ska ringa runt och höra närmare vad det är som gäller.

Link to comment
Share on other sites

Det är en som jag designat själv med både säkerhet och chassifunktion i åtanke. 8-punkters med fullintegrering i vitala delar som tex subframeconnectors och stötdämpartorn bak, samtidigt som den supportar tex stolsrygg och ger optimal bältesinfästning.

Jag antar att en cab är rätt vek i orginalutförande men kanske en riktig båge kunde hjälpa till? Har ju en 427fsb som är tänkt till Mach 1an.... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jag antar att en cab är rätt vek i orginalutförande men kanske en riktig båge kunde hjälpa till? Har ju en 427fsb som är tänkt till Mach 1an.... :rolleyes:

Caben har förstärkning i botten jämfört med helkarossbilarna, men de är fortfarande en katastrof. Subframeconnectors är ett minimum för FOX-baserade bilar, och sen kan man gå hur långt som helst beroende på hur man tänkt använda bilen. 427an är ju ett helt perfekt motorval, bara att kasta i! :) Men, ingen förgasare bara!! :)

Link to comment
Share on other sites

Caben har förstärkning i botten jämfört med helkarossbilarna, men de är fortfarande en katastrof. Subframeconnectors är ett minimum för FOX-baserade bilar, och sen kan man gå hur långt som helst beroende på hur man tänkt använda bilen. 427an är ju ett helt perfekt motorval, bara att kasta i! :) Men, ingen förgasare bara!! :)

Jag får lägga subframeconnectors till min att göra lista ;) . Har en (ännu ej provad) Fast XFI 2.0 till 427an.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...