Jump to content

En radda frågor...


Dirty Dick

Recommended Posts

Hallå

Måste byta ut en möglig hatthylla MEN e för dum för att fatta hur jag får loss baksätet så jag kommer åt ?

Det regnar in i kupen höger fram, är detta något klassikt problem ? Det är inte värmepaketet som läcker, det är bytt till nytt.

Någon som vet artikel nummret på gummilisten till höger bakruta till en HT -65 ? ( listen som sitter mellan de båda rutorna, fram o bak rutorna alltså )

Tacksam för svar...en bra dag på er

Link to comment
Share on other sites

Hallå

Det regnar in i kupen höger fram, är detta något klassikt problem ? Det är inte värmepaketet som läcker, det är bytt till nytt.

er

tyvärr är det ett klassiskt problem och inget snabbfix heller.

troligen har intaget för friskluften rostat.... Kolla detta klipp

http://m.youtube.com/#/watch?v=dKHn7fFPZoc&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DdKH n7fFPZoc&gl=SE

Link to comment
Share on other sites

Det finns ett snabbfix som fungerar men rosten kan få bättre fäste och förvärra det hela på några år.

Det går ut på att du köper ett par plast ringar som är framtaget för detta...kolla hos någon leverantör.

Dessa ringar trycks upp underifrån och limmas fast med en jävla massa fogmassa av typ polyuretan.

Det funkar emot läckaget ett tag.

men rosten är ju fortfarande kvar så den lär härja ostört... Men ett snabbfix över 1 säsong tills man samlat kraft till jobbet.

Link to comment
Share on other sites

Ett annat alternativ kan ju vara att köpa plast-plattor som man fäster över friskluftintagen, då kan ju iallafall inget vatten rinna in :D

Sen kan man ju alltid plocka bort dom när solen skiner och njuta av friskluften

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Efter ett långt uppehåll så står jag ännu och stampar på samma fläck.

Om det nu läcker vatten in i kupen genom luftintaget så måste det ju läcka in vatten när jag häller en hink full med vatten

rakt in i luftintaget...eller ?

Nu gör det inte det, inte en droppe, betyder det då att detta jobbiga problem med rost i luftintaget, det har jag inte ?

Men det läcker fortfarande in vatten så fort det regnar och det kommer inte från något fönster eller kylpaketet.

Ganska frustrerande.

MVH Dick

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Hur ser gummilisten runt framrutan ut, är den full av torrsprickor, byte eller tätning

tills vidare.

Det är lika vanligt med rost i nederhörn rutram fram som bak, det är kanske dags

att lyfta ur framrutan och göra en större operation, alltså byta gummilist och se

över rutramens kodition.:wtf:

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...