Stefan Johansson December 29, 2012 Report December 29, 2012 Det här ska bli intressant att följa under våren. Det kommer släppas priser i början av året som jag förstått. Uppföljare till deras första version men nu klarar trottlehus/spridare högre effekt samt kontrollerar tändningen om man vill. + att man kan tanka med alternativa bränslen som E-85. Även en förbättrad kontrollpanel/monitor.Full spec av vad som är offentligt för tillfället: http://www.semashow.com/press/2012/10/24/fast%E2%84%A2-ez-efi-20%C2%AE-self-tuning-fuel-injection-systemSEMA video: Citera
Anders Lindström December 29, 2012 Report December 29, 2012 Grymt kul Stefan! Spännande med sprut. Förgasaren lämnades för 20+ år sen, förmodligen av nån anledning Citera
Stefan Johansson December 29, 2012 Author Report December 29, 2012 Haha, precis! Jag var nära flera gånger att handla version 1 av detta. Sen häromveckan så såg jag att de släppt det nya så nu blir det att eventuellt handla, beroende på vilket pris de lägger det på framme i vår Ska bli kul att se hur det går med dina prylar!! Citera
NackaBosse December 30, 2012 Report December 30, 2012 Är detta nån slags "hybrid" som kan simulera elektronisk bränsleinsprutning, fast det ser ut och monteras som en vanlig förgasare? Citera
ivar December 30, 2012 Report December 30, 2012 Det är en TBI, Throttle Body Injection, där bränslet sprutas under högt tryck genom munstycken och på så vis blir det en bättre luft/bränsleblandning jämfört med en förgasare.Jag har version 1 av FAST:s system och är grymt nöjd. Citera
Stefan Johansson December 31, 2012 Author Report December 31, 2012 Ja det verkar fungera alldeles utmärkt. Ver. 1 kunde även installeras med 8 spridare monterade i insuget precis som vanliga sprut. Om ver 2 klarar det vet jag inte. Det ska bli kul att se vad de säger i början av året. Citera
Anders Lindström January 2, 2013 Report January 2, 2013 Det är en TBI, Throttle Body Injection, där bränslet sprutas under högt tryck genom munstycken och på så vis blir det en bättre luft/bränsleblandning jämfört med en förgasare.Jag har version 1 av FAST:s system och är grymt nöjd. Kul att höra att du är nöjd med sprutet, Ivar! Själv går jag runt som en äggsjuk höna (?) å väntar på tid/plats i dynon för att mappa mitt XFI 2.0 sprut... Citera
ivar January 3, 2013 Report January 3, 2013 Nice med XFI!Jag övervägde den, men valde EFI för jag ville ha något lite enklare. Det skulle vara roligt att få titta närmare på ditt system vid tillfälle. Citera
Recommended Posts