andreasgustavsson September 5, 2013 Author Report September 5, 2013 Ja man ska väl veta att detta såklart innebär en risk även om svetsarna man gör blir riktigt riktigt bra. En annan väg att gå för din del kanske kan vara att förlänga bärarma lite på ett bra sätt och förlänga styrstagen? Det kanske redan finns andra bärarmar till dessa? Citera
1096 September 5, 2013 Report September 5, 2013 Nej E-locken funkar riktigt bra nu! Jag tänkte försöka få spridarna att lira skapligt utan att modda boxen, får försöka leana ut dom med tändningen istället.. (Vid full last då såklart) Sen får jag skylla mig själv att han lär bli orolig på tomgången tills att jag skaffat annat sprut eller chip ;DDu är inte sugen på att hjälpa oss att bygga en maskin vid sidan av john? Är sugen på en förgasarhistoria.. 351 block kanske.. 400-440hp..För fan - kör inte motorn utan nån form av modd i datorn, det går åt helvete om du överladdar.... Bland det billigaste är TwEECerRT och då kan du om du är normalbegåvat jävlig göra det mesta... Många med turbosetupar i Usa kör tweecer just för att de behåller en näst intill skottsäker Ford ECU.Jag håller på med en 351W botten till min 67a nu som får de gamla grejerna från Foxens 5.0 - dvs. Trickflow kittet med toppar och kam.... 350hk på en 5.0 borde ge lite mer på en 5.8. Det blir Lunatis linkade lyftare för att kunna köra 5.0 rollerkam, Scat vevstakar då det är billigare än att byta bult i standard och får dessa resizade - samtidgt får du fullflytande stake som är smidd. Detta toppas av ett Edl Performer Rpm insug och tillsvidare en oppsleten 750 Holley. Bakom en förstärkt T5 och 3.55 diffat där bak.... Hur brett kan man åka med en 67a tro? Man kanske ska låta Michel prova.... Självklart kan vi hjälpa dig med maskinen när det blir dags... Men 440hk? Kom igen nu.... Citera
andreasgustavsson November 15, 2015 Author Report November 15, 2015 Här har det då inte hänt något på väldigt länge.Kastar in ett gäng bilder på hur bilen ser ut i dagsläget. Det har väl hänt en hel del kan man säga Citera
andreasgustavsson November 15, 2015 Author Report November 15, 2015 Säsongen är över och bilen står nu i garaget för vintervila.Denna vinter blir det inga större ombyggnationer eller modifikationer. Att-göra-listan består av nya hårdare fjädrar till mina coilovers, sänka bilen en aning efter fjäderbytet, kapa ur en del i hjulhuset som har varit i vägen vid fullt rattutslag, nya styrdäck, centrering av ratt, bättringsmålning och lite tvätt och städ. Häromdagen tog jag och förvandlade fronten till en schweizerost för att få in lite mer luft till kylaren.Fick även tag i en rocket bunny vinge och testade lite, med modifikation skulle det nog gå att få dit lite vettigt.Vad tycker ni, fortsätta med samma som jag har eller köra på rocket bunny?Funderar också på att tillverka en frontsplitter. 3mm aluminium hade ju varit det ultimata men då skivorna är så dyra så funderar jag på alternativ.. Släpvagnsplyfa, svartlackerad mdf kanske? Någon som har tips och bilder på egenbygge? Citera
andreasgustavsson November 15, 2015 Author Report November 15, 2015 Det fick bli rocket bunny till 2016 års säsong, liten modifikation med vinkelslipen och blanksvart färg så blev det rätt okej tycker jag Citera
andreasgustavsson November 16, 2015 Author Report November 16, 2015 Det blev en liten tur i lördags 1 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.