Jump to content

87gt50

Medlemmar
  • Inlägg

    931
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

87gt50's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Jo, jag är rätt väl medveten om att det finns nya att köpa over there, men jag är också rätt väl medveten om risken med att det inte kommer hit i samma utförande som det skickades med tanke på hantering och plastbitens form och format. Därav frågan här.
  2. Jag släppte också dämparen uppe. Ju mer du tar undan ju lättare blir det att få i fjädern. Lycka till!
  3. Är rätt säker på att det är Brandt, och Hedbergs Malmö som skulle få sälja initialt?
  4. För framfjädrarna: Fjäderspännare typ Biltema 191555 fungerar utmärkt. kolla bara så att den stämmer med diametern på er fjäder, Biltema verkar ha ett par olika. Spännskruven sticker ni upp genom hålet i undre bärarmen. Se till att "få så mycket fjäder" med som möjligt. Fungerar tom med preloaded Dragsprings som är längre än original. Brukar dock säkra fjädern med spännband för säkerhets skull...
  5. Som rubriken: jag letar efter ett icke-cobrafierat front bumper cover till 87-93 GT. Allt av intresse! Tackar på förhand! /Joakim
  6. Rockauto funkar kanon, och Raybestos är bra prylar för original replacement.
  7. Johan: generellt är svaret JA. Skillnaden mellan 87 och senare FOX är Speed Denisty vs. MAF, men körbarhetsskillnaden dem imellan brukar vara försumbar. Per: jag provkör gärna om du vill det. Ifall du har 3.73 redan så är du på rätt väg till en roligare bil oavsett. Du kan alltid kolla genom att räkna kardanvarv/hjulvarv vilken utväxling som sitter i, ifall du är osäker. Tecken på dålig tomgångsreglering brukar vara svajig tomgång, men den påverkar inte trottelresponsen. Ifall du ruppar på gasen från tomgång så ska den svara, men sen falla ner tilll ca 1200rpm i nån sekund, för att sen gå ner till ca 950rpm, stabilt. Denna funktion har ett fint namn i programmeringen som jag inte kommer ihåg, men den ska hjälpa amerikaner som inte har kopplingsvana att möta gasen vid växlingarna... /Jocke
  8. Hej Per, och Gott Nytt År! Kom just på att jag inte svarat på ditt mail... Problemet ligger med stor sannolikhet i utväxlingen i bakaxeln. Original 2.73, som möjligtvis lämpar sig till Norrländska långfärdsbussar, eller flygande kilometern/Texas Mile, men ger en onödligt lång 1:a, och gör att det inte ens går att varva ut bilen i 5:an hur mycket man än vill. Visst, det håller motorvarvet nere något, men dödar ju körglädjen, och skillnaden i marschfartsvarvtal är marginell (finns tabeller och räkanre online om man är nyfiken på skillnaden). Om du är intresserad av att testa att ändra så har jag en obetydligt begagnad 3.55 liggande som du kan få köpa billigt. Maila mig i så fall. Förresten, tändningen kan fortfarande vara off, om original svängningsdämpare fortfarande används. De är snart 30 år gamla, och det är ofta som gummit mellan inner och ytter-ring spricker och gör att ytter-ringen snurrar "fritt"...
  9. Går den sönder i dynon så hade den gått sönder på banan med. Skillnaden och fördelen med att den går redan i dynon är att man förmodligen har loggar på allt och kan se vaför det havererade, och kan åtgärda det. En annan fördel är att risken för dyrare och farligare olyckor kan minimeras :ett motorskott på bana kan ge allvarliga konsekvenser...
  10. Kolla så att det inte är en eller flera värmesköldar runt katalysatorerna som är lösa. Det kan skramla rätt bra i vissa varvtal.
  11. Ett tips på dämpare bak som inte känns som ett rån är Strange 10way adj. Funkar riktigt bra. Varför airbags? Vad hade du för 60-fot innan ombyggnaden?
  12. Är rätt säker på att bilderna är tagna på "Drift Patrol". Tidigare ägaren/föraren Dan Pina var sponsrad av bla Griggs suspension när bilen gick i Formula Drift i USA.
  13. Musclecars on track har varit trevliga events både 2011 och 2012. Körts på Knutstorp, och priset har varit högst överkomligt. Skulle förvåna mig mycket om det inte körs 2013 med, då det varit populärt hittills.
×
×
  • Create New...