Jump to content

Projekt Black Horse


L-O Lönn

Recommended Posts

Efter att i ett antal år har trånat efter en Mustang cab-67, den vackraste årsmodellen av dom alla…….. , så dök möjligheten upp. Stallet hemma på tomten var äntligen färdigt för plats för den sköna och bilen med stort M var funnen och på gång mot Svedala

Några månader senare var min western horse hemma i stallet Bilen var dock föremål för uppgradering till GT mao huv med infällda blinkers, dimljus i grillen, byte av stänkplåten bak mm samt modda upp interiören till GT Deluxe. Även ”luftintagen” bakom dörrarna skulle eftermonteras. Det skulle dock visa sig vara lättare sagt än gjort.

Hösten kom och jag satt och surfade på nätet och fick syn på en 67 cab på eBay, med luftintag och med en motorhuv med infällda blinkers och övrig attribut som föll mig i smaken. Jag bestämde mig för att buda på den och två månader senare är häst nr. två hemma.

Min western horse ställde jag ut till försäljning men får inget acceptabelt bud. Tur var väl det. Annars, skulle det visa sig, hade vi inget bil att åka i. Bil nr två tog jag nämligen beslutet att plocka ned i molekyler och göra en helrenovering. Så nu står den i en vagga i stallet och ska så småningom bli the ”Black Horse”. Intresserade kan följa projektet i sinom tid på mustang4pleasure.com (bloggen under uppbyggnad)

Det var allt för denna gång

post-5714-144839241464_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Lars

Jag har för dagen inte så många intressanta bilder att visa (tyvärr).Bilen står såsom bilden visar på högkant. Jag inväntar delar från USA. Projektet står och haltar just nu, dels beroende på grejor jag väntar på dels beroende av ett annat projekt . Parallellt håller vi på och renoverar upp delar av vårt hus......Suck

Finns lite allmänna bilder på "mustang4pleasure.com"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...