Matte_M January 16, 2013 Report January 16, 2013 Håller på att byta min Shaker 1000 mot en ny stereo tillsammans med PAC-modul C2R-FRD1 i min GT cab -06.Till Shaker 1000 är det ju 2 slutsteg för subwoofer, i framdörrarna och i skuffen.Nya stereon har en sub-utgång. Det borde väl bara vara att koppla in de 2 slutstegen via en Y-adapter till nya stereon?Nån som gjort detta?//Matte Citera
mike85 January 17, 2013 Report January 17, 2013 Håller på att byta min Shaker 1000 mot en ny stereo tillsammans med PAC-modul C2R-FRD1 i min GT cab -06.Till Shaker 1000 är det ju 2 slutsteg för subwoofer, i framdörrarna och i skuffen.Nya stereon har en sub-utgång. Det borde väl bara vara att koppla in de 2 slutstegen via en Y-adapter till nya stereon?Nån som gjort detta?//MatteMen så är det inte. Remoten från din nya stereo skickar ut 12volt. stegen vill inte ha mer än 5volt till remotenantingen köper du ett helt färdigt kitt eller löder du dit ett motstånd.finns mycket info om detta om då söker. Citera
Matte_M January 17, 2013 Author Report January 17, 2013 Kanske uttryckte mig oklart.Det du skriver om är jag helt på det klara med.Det jag menar är att från stereon är det 1 lågnivåutgång för subwoofer och i PAC-modulen är det 2 lågnivåingångar för subwoofer, till dörrarna och skuffen.Det är här jag tänkte mig en Y-adapter. Allt det andra är klart.//Matte Citera
mike85 January 17, 2013 Report January 17, 2013 Kanske uttryckte mig oklart.Det du skriver om är jag helt på det klara med.Det jag menar är att från stereon är det 1 lågnivåutgång för subwoofer och i PAC-modulen är det 2 lågnivåingångar för subwoofer, till dörrarna och skuffen.Det är här jag tänkte mig en Y-adapter. Allt det andra är klart.//MatteJaha. ja de ska gå. det går med steg som har 12v så de ska väll gå med 5v också Citera
Matte_M January 17, 2013 Author Report January 17, 2013 Jaha. ja de ska gå. det går med steg som har 12v så de ska väll gå med 5v ocksåTack för det. Tycker att det borde gå men ville bara få det bekräftat av någon. Citera
mike85 January 17, 2013 Report January 17, 2013 Tack för det. Tycker att det borde gå men ville bara få det bekräftat av någon.Nja bekräftat å bekräftat det är inget som skadas iafDin spelare är ny så att spänningen ut blir lägre till varje steg borde inte spela någon roll. finns olika splittar där en del snor väldigt lite spänning.hade du haft två eftermarknads steg hade du kunnat öka volymen på dom men det kan du inte på originalstegen.alltså, har du otur kommer det inte låta högt nog från subbarna men en y-splitt är inte dyr så ett prov e de väll värt.sen behöver du ju inte köpa den billigaste:) Citera
mike85 January 17, 2013 Report January 17, 2013 Jaha. ja de ska gå. det går med steg som har 12v så de ska väll gå med 5v ocksåVet inte vad jag skrev här, vilse i pannkakan, här pratar jag om remoten inte lågnivån så glöm detta Citera
Daniel Linde January 17, 2013 Report January 17, 2013 Jag kan inte minnas att jag använde någon splitter.Jag körde shaker 1000 och pacen.//DSent from my Apple iPhone 5 using Tapatalk Citera
mike85 January 17, 2013 Report January 17, 2013 Jag kan inte minnas att jag använde någon splitter.Jag körde shaker 1000 och pacen.//DSent from my Apple iPhone 5 using TapatalkNu när jag kollade upp C2R-FRD1 så ska den gå till hela shaker 1000 systemet så det borde vara plugg and play Citera
Daniel Linde January 17, 2013 Report January 17, 2013 Men du hade det färdiga kabelkittet va? Jag fattar det som att Matte M inte har demm jag hade PAC-modulen.Något annat tror jag inte att jag använde.Och jag tror inte jag använde någon lågnivåutgång heller, utan allt fördelas via PACen till rätt platser.Alltså bara ansluta högtalarna.Jag är inte hundra då minnet är lite svagt, men 90% säker //D Citera
Matte_M January 18, 2013 Author Report January 18, 2013 I den 8-poliga kontakten på Shaker 1000 är stift 1 & 2 anslutning för subwoofer i dörrarna, motsvarar den gröna RCA-kontakten på PAC-modulen och stift 5 & 6 anslutning för subwoofer i skuffen, motsvarar den lila RCA-kontakten på PAC-modulen.Utan en Y-adapter kan jag bara koppla in subwoofer i dörrarna eller i skuffen, inte bägge samtidigt.Dom vanliga högtalarna är inga problem, det stämmer.Är väl lite yrkesskadad som vill veta innan hur det ska vara. (Jobbar som elkonstruktör för styrsystem)Är dock inte så påläst på audio och video.Men det är väl bara till att testa.//Matte Citera
Daniel Linde January 18, 2013 Report January 18, 2013 Hmm jag vill endå minnas att jag inte använde något mera och allt mitt fungerade.Jag googlade lite nu och hittar ingen info om det. Börja utan och bara koppla in som manualen säger.//DSent from my Apple iPhone 5 using Tapatalk Citera
Matte_M January 18, 2013 Author Report January 18, 2013 Hmm jag vill endå minnas att jag inte använde något mera och allt mitt fungerade.Jag googlade lite nu och hittar ingen info om det. Börja utan och bara koppla in som manualen säger.//DSent from my Apple iPhone 5 using TapatalkJo jag har också googlat en hel del utan resultat. Jag testar så får jag se vad som händer.Tack för alla svar.//Matte Citera
Daniel Linde January 18, 2013 Report January 18, 2013 (redigerad) Jag tittade på en bild på Pacen.Är helt hundra på att jag inte använde någon y-förgrening.Sent from my Apple iPhone 5 using Tapatalk Ändrade %s av %s (%s) Citera
mike85 January 18, 2013 Report January 18, 2013 I den 8-poliga kontakten på Shaker 1000 är stift 1 & 2 anslutning för subwoofer i dörrarna, motsvarar den gröna RCA-kontakten på PAC-modulen och stift 5 & 6 anslutning för subwoofer i skuffen, motsvarar den lila RCA-kontakten på PAC-modulen.Utan en Y-adapter kan jag bara koppla in subwoofer i dörrarna eller i skuffen, inte bägge samtidigt.Dom vanliga högtalarna är inga problem, det stämmer.Är väl lite yrkesskadad som vill veta innan hur det ska vara. (Jobbar som elkonstruktör för styrsystem)Är dock inte så påläst på audio och video.Men det är väl bara till att testa.//MatteMen då har du ju en rca till varje sub?.... Citera
Matte_M January 18, 2013 Author Report January 18, 2013 Men då har du ju en rca till varje sub?....Ja, från PAC-modulen till bilen. Men från stereon har jag bara en RCA för sub.//Matte Citera
mike85 January 18, 2013 Report January 18, 2013 Ja, från PAC-modulen till bilen. Men från stereon har jag bara en RCA för sub.sorry. jag hade lågnivåutgång med vänster och höger utgång i tankarna.har du bara en är det spikat att du behöver en y-splitt Citera
Matte_M January 18, 2013 Author Report January 18, 2013 Mailade PAC-Audio för nån vecka sedan. Fick svar nu. Det ska vara en Y-adapter för att det ska fungera med alla subar.Så nu vet vi.//Matte Citera
Daniel Linde January 21, 2013 Report January 21, 2013 Mailade PAC-Audio för nån vecka sedan. Fick svar nu. Det ska vara en Y-adapter för att det ska fungera med alla subar.Så nu vet vi.//MattePerfekt, men jag minns fan inte det.Dock fungerade alla mina högtalare för det provade jag Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2 Citera
Matte_M January 21, 2013 Author Report January 21, 2013 Perfekt, men jag minns fan inte det.Dock fungerade alla mina högtalare för det provade jag Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2Du hade kanske 2 sub-utgångar på din stereo, jag har ju bara en.//Matte Citera
Daniel Linde January 21, 2013 Report January 21, 2013 Du hade kanske 2 sub-utgångar på din stereo, jag har ju bara en.//MatteJa så va det ju.Jag läste ju här ovan att du bara hade en. Men jag reflektera aldrig över att jag hade flera.. HahaSent from my iPhone 5 using Tapatalk 2 Citera
Recommended Posts