magu January 22, 2013 Report January 22, 2013 Har handlat en Gt 2006 med automatlåda som jag är sugen att skrämma upp lite.Efter att kollat igenom en del trådar i ämnet verkar vortechs v3-kit vara populärt.Problemet tycks bli automatlådan!Någon skriver att överhettning är orsak! kan man montera oljekylare för att komma åt problemet eller måste man byta lådan?I så fall - vilken låda ?Finns det några andra tips bortsett från kompressorn?Magnus Citera
Claes CMC 1489 January 22, 2013 Report January 22, 2013 Det är väl de vanliga, CAI och tune om du ska vara kvar med NA setup.Kompressor kostar en slant mer, men ger ju rejält med hk.Besiktningen kan bli ett problem... Citera
RoTe January 23, 2013 Report January 23, 2013 Har handlat en Gt 2006 med automatlåda som jag är sugen att skrämma upp lite.Efter att kollat igenom en del trådar i ämnet verkar vortechs v3-kit vara populärt.Problemet tycks bli automatlådan!Någon skriver att överhettning är orsak! kan man montera oljekylare för att komma åt problemet eller måste man byta lådan?I så fall - vilken låda ?Finns det några andra tips bortsett från kompressorn?MagnusProblemet med lådan är väl ungefär allt. Det är en riktig skitlåda som knappt överlever originaleffekten vid busigt användande.Prio ett är naturligtvis oljetempen och den överhettas väldigt lätt. Så extra oljekyl är ett måste. Sedan lär man byta ut det mesta i den, finns diverse recept på jänkeforumen. Citera
magu January 25, 2013 Author Report January 25, 2013 Jag förstår ! ska kolla forumen om något kostnadseffektivt kan göras , annars alltså till att byta lådan. Citera
Recommended Posts