marcus 67 February 1, 2013 Report February 1, 2013 Hej.Ska byta min 289 på min ht 67. Hur många bultar ska skruvas av mellan motor och automatlåda innan jag kan lyfta ur motorn?Hittat sex st, är det mer som ska skruvas av mellan motor och låda eller hur är det?Skall motorn fram först eller upp och fram...?Vill inta skada något därför dessa frågor./Marcus Citera
Anders Lindström February 1, 2013 Report February 1, 2013 Hej.Ska byta min 289 på min ht 67. Hur många bultar ska skruvas av mellan motor och automatlåda innan jag kan lyfta ur motorn?Hittat sex st, är det mer som ska skruvas av mellan motor och låda eller hur är det?Skall motorn fram först eller upp och fram...?Vill inta skada något därför dessa frågor./MarcusTurbinen sitter fast i startkransen med 4 muttrar det gjorde den i allafall på min C6/351 C. Det satt en plåt i nedrekanten av växellådskåpan som jag tog bort. Du kommer åt muttrarna om du vrider runt motorn. Kan vara idé att färgmärka på startkrans och bult (en) så du sedan får ihop den som den satt. När muttrarna är borttagna kan du trycka turbinen bakåt "in i" lådan. Jag hade en garagedomkraft under lådan när jag tog ur motorn.Lycka till Citera
marcus 67 February 1, 2013 Author Report February 1, 2013 Hej.Tusen tack för svaret. Grön på meckning men tycker det är kul med hjälp av tips och råd. Renoverar en ht 67 som sagt och tycker det känns kul att göra så mkt som möjligt själv. Än en gång tack.Marcus Citera
Anders Lindström February 1, 2013 Report February 1, 2013 Hej.Tusen tack för svaret. Grön på meckning men tycker det är kul med hjälp av tips och råd. Renoverar en ht 67 som sagt och tycker det känns kul att göra så mkt som möjligt själv. Än en gång tack.MarcusOm du har nån bild på pärlan att lägga upp så uppskattas det alltid Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.