Jump to content

Featured Replies

comment_124182

Hej.

Ska byta min 289 på min ht 67. Hur många bultar ska skruvas av mellan motor och automatlåda innan jag kan lyfta ur motorn?

Hittat sex st, är det mer som ska skruvas av mellan motor och låda eller hur är det?

Skall motorn fram först eller upp och fram...?

Vill inta skada något därför dessa frågor.

/Marcus

comment_124183
Hej.

Ska byta min 289 på min ht 67. Hur många bultar ska skruvas av mellan motor och automatlåda innan jag kan lyfta ur motorn?

Hittat sex st, är det mer som ska skruvas av mellan motor och låda eller hur är det?

Skall motorn fram först eller upp och fram...?

Vill inta skada något därför dessa frågor.

/Marcus

Turbinen sitter fast i startkransen med 4 muttrar det gjorde den i allafall på min C6/351 C. Det satt en plåt i nedrekanten av växellådskåpan som jag tog bort. Du kommer åt muttrarna om du vrider runt motorn. Kan vara idé att färgmärka på startkrans och bult (en) så du sedan får ihop den som den satt. När muttrarna är borttagna kan du trycka turbinen bakåt "in i" lådan.

Jag hade en garagedomkraft under lådan när jag tog ur motorn.

Lycka till :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...