Jump to content

Saknas säkringshollare?


Recommended Posts

Har försökt under en tid nu att få igång min panelbelysning och även få fram ström till klockan men har inte hittat felet.

I dag tog jag och jämförde lite med koplingschemat på en mustang 70 mach1 och ser då att jag värkar saknaen del som ena klämman för en säkring skall sitta på :shock: Skall det verkligen se ut såhär? Enligt chemat så skall jag hu ha så jag kan sätta en säkring till där :? Är det något som saknas? Tycker änna det ser lite skumt ut med en klämma för bara ena sidan av säkringen. Det funkar ju lixom lite dåligt om jag inte har rästen. Någon som kan ta bort på sin hollare eller vet om det skall sitta en del till där?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Denna hållare sitter inte på alla Mustanger endast på

sådana som har väldigt mycke extra utrustning, som

tex elfönsterhissar, eluppvärmd bakruta mm. :shock:

Hållaren för säkringen i andra änden saknas på dom

flesta Mustanger. :?

Även på min 72Mach1 så saknas denna hållare, är inte

viktig för funktioner. 8)

Delen som saknas är andra änden för ett extra strömurtag

till extra utrustning. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ok. Då är det något annat som gör så att jag inte får någon ström till panelbelysningen då :/ Men du va är det får massa olikformade, olikfärgade kontakter som sitter här och var under panelen fram? Dom är ju inte koplade till något? :shock: T.ex. en ser du på bilden som är gul.

Ägaren innan till min bil har även monterat dit lite olika extra mätare som t.ex. Laddmätare, motorvärmemätare och någon typ av klocka. Motorvärmemätaren fungerar inget vidare och när jag kollade bakom panelen för att se hur den va ihopkopplad med rästen, så ser jag att 2 av 4 kablar som kom från den va istukna i var sitt hål på 2st utav dom däringa olikfärgade kontakterna som sitter lite här och var under panelen.

Så vä är dom kontakterna till igentligen och jag tycker änna det låter lite konstigt om man skulle kunna få igång en tempmätare genom att bara proppa i kablarna i lämpliga kontakter ? Alltså typ en kontakt som är gjord för 2 stift har han kört EN kabel i på ett stift och den andra i någon annan :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...