Guest Mr.Fastback February 19, 2013 Report Share February 19, 2013 HejFinns det någon som vet var Neutral switchen ska sitta på min Mustang Fastback 1970.351C + C6Mailade Sven Ullman och han skrev att det finns en som är till C4 och ska sitta på lådan.Men var ska den sitta på min bil?Förbryllad?MvhMr.Fastback Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hillstream February 19, 2013 Report Share February 19, 2013 Inte för att jag vet om det hjälper, men så här ser det ut på min C4:a. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Johansson February 19, 2013 Report Share February 19, 2013 På min FMX låda sitter switchen i själva växelreglaget (spakstället). Men jag tror det är unikt för FMX. Kan vara värt att känna till iaf. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjope45 February 19, 2013 Report Share February 19, 2013 Ja den där C4 kopplingen ser, minst sagt, hemmagjord ut. (No offence!!)Skall leta upp en bild på hur min C4-switch ser ut.... (original)/BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin February 19, 2013 Report Share February 19, 2013 Google är fantastiskt.http://forums.vintage-mustang.com/vintage-mustang-forum/633258-please-help-67-c6-neutral-safety-switch.html Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjope45 February 20, 2013 Report Share February 20, 2013 'Gilla'!!!Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Fastback February 20, 2013 Report Share February 20, 2013 På min FMX låda sitter switchen i själva växelreglaget (spakstället). Men jag tror det är unikt för FMX. Kan vara värt att känna till iaf.Kan du ta en bild på hur det ser ut?MvhIsmo Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Johansson February 20, 2013 Report Share February 20, 2013 http://www.virginiaclassicmustang.com/69-73-FMX-NEUTRAL-SAFETY-SWITCH-P286228.aspxTitta på den bilden. Den sitter under kåpan i växelreglaget, i bilen alltså.Här är en länk där den sitter monterad: http://forum.grantorinosport.org/uploads/2669/neutral_safety_4.JPG Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Fastback February 20, 2013 Report Share February 20, 2013 Tack för tipsen.Nu ska jag kolla om jag kan få dit en vettig switch Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
sopåkaren February 20, 2013 Report Share February 20, 2013 Tack för tipsen.Nu ska jag kolla om jag kan få dit en vettig switchjag beställde en från cj pony parts till min c6a. men det är bara mustang som har swtchen här, så reglaget måste ha 2St slitsar som kontackten ska passa till. alla övriga c-6 har kontakten i rattstången alt. i golvspaken. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterF February 20, 2013 Report Share February 20, 2013 Inte för att jag vet om det hjälper, men så här ser det ut på min C4:a.Den ser bara ut att bryta i park läget? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Johansson February 20, 2013 Report Share February 20, 2013 Funktionen som ska finnas är väl att bilen kan startas i P eller N läget? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterF February 20, 2013 Report Share February 20, 2013 Funktionen som ska finnas är väl att bilen kan startas i P eller N läget?Stämmer. Jag menade inte att nåt va fel utan att bilen endast går att starta i park läge. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Johansson February 20, 2013 Report Share February 20, 2013 Stämmer. Jag menade inte att nåt va fel utan att bilen endast går att starta i park läge.Yes, jag skrev det bara för att vara tydlig så ingen bygger egna hemmagivare och missar detta Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hillstream February 20, 2013 Report Share February 20, 2013 :thumbup:Inga problem. Trodde i min enfald att det kunde se ut så. Men va bra, man lär si nått nytt varje dag. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeterF February 20, 2013 Report Share February 20, 2013 Yes, jag skrev det bara för att vara tydlig så ingen bygger egna hemmagivare och missar detta Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr.Fastback June 3, 2013 Report Share June 3, 2013 HejJag kollade lite närmare på min gamla skrotade spak och hittade en switch där.Flyttade helt enkelt över den till min nya spak och nu funkar det.Tack ändå för alla hjälpsamma tips.Gillar det här forumet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts