1096 Posted February 24, 2013 Report Share Posted February 24, 2013 Som rubriken säger.... Är det avlivning på plats som gäller tro.... En race-bil med skjuten motor, en 408W Stroker som inte hinner bli klar/komplett i tid.... Och en väldig drös busmotorer till salu av annat märke - till mycket bra priser dessutom.... Nån som har ett nummer till en bra psykolog? För det här måste man väl ändå ta skada av? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mogge Posted February 25, 2013 Report Share Posted February 25, 2013 Usch! Forden kommer bli besudlad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr_Olsson Posted February 25, 2013 Report Share Posted February 25, 2013 Jobbigt..Bara grundläggande saker som att ställa tändning är ju skitjobbigt när fördelaren sitter på fel sida av förgasaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1096 Posted March 10, 2013 Author Report Share Posted March 10, 2013 Lite updates.... Usch... varför tog man inte en Fordamotor med en gång... tar ju i överallt... även i själen... /J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanneJ Posted March 10, 2013 Report Share Posted March 10, 2013 Du är ju helt makalös, vilken ordning på grejorna!Ibland kan det vara roligt att pilla i något annat än bara Ford, själv håller jag på att byta kamrem på porschen.Ha det göttJJanne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1096 Posted March 10, 2013 Author Report Share Posted March 10, 2013 Du är ju helt makalös, vilken ordning på grejorna!JJanneOrdning? Står ju för f#n två chevamotorer i garaget just nu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 Posted March 10, 2013 Report Share Posted March 10, 2013 Hur i helsike får du det där på plats? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1096 Posted March 10, 2013 Author Report Share Posted March 10, 2013 Hur i helsike får du det där på plats?Får ju veva lite på oket så det pekar söder ut i bakändan... sen veva åt andra hållet och plana ut samtidigt som ner i bilen...För er som undrar så small den förra motorn under ett event i Finland förra sommaren - se här på forumet...http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/17141-Ett-h%C3%A5l-blir-tillDen som nu åkt i är en Cheva 350 ZZ4 vilken tidigare gått i CamaroCup vilken TeamPonydrift kom över. Motorn är renoverad och har gått ca 2 timmar sedan dess... Mycket godis i blocket.... Smidd vev, H-stakar, smidda racekolvar mm.... inte en vanlig standard zz4 med andra ord. Det pratades om 440-460hk/600Nm på E85 cirka... Nu parats ihop med Ford Tko 600 via en Lakewood/QuickTime bellhousing modifierad för fords kopplingsarm samt ingång för vajer.Nu återstår att smida ihop headersen samt allt runtomkring... Mvh, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 Posted March 11, 2013 Report Share Posted March 11, 2013 Imponerande, bockar och bugar:p Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.