Jump to content

Featured Replies

comment_7776

Vid monteringen av avgassystemet, hamnar connectorn ( skarvdonet till hand-broms vajern ) mitt över, eller under avgas-röret, kommer att slammra en hel del. Köpte armaturen på Hansen. Kan det ha blivit fel på krökarna av rören, eller är det så här det ska se ut?

Hand-broms vajrarna slepar mot golvens undersidor, skaver av färgen, med rost som följd, har någon en bra lösning till detta. :?

CMC 567 Qenth

• Author
comment_7791

Hej och tack Lars.

Det är alltså normalt att Cornnectorn ligger mot avgas-röret med risk för o-ljud.

det där med vajrarna mot under-redet vill jag ändra på, får se om jag anammar ditt förslag med bensin-slang eller något liknande.

Kommer jag på något extra bra förslag, skickar jag nog en bild på detta.

CMC 567 Qenth

comment_7805

Runt om dessa wirar på min 1972 Mach1 sitter det något som kan liknas vid okrympt krympslang. Det ser helt original ut tycker jag och färgen under har inte slitits något genom åren eftersom wiren glider i i slangen. Borde det inte ha varit något sådant från fabrik?

• Author
comment_7849

God afton.

Blev tvungen att skapa nya fästen för upphägningen till dämparen bak.

När jag hade plaserat dämparen där jag ville ha den, låg röret i spänn, under bilen, mot växel-hus ballken och då hade jag en bit kvar att dra, vid gren-röret. Alltså blev jag tvungen att sänka dämparen ganska mycket, ser lite lågt ut där bak. Har ingen aning om hur nära marken den

skall vara normalt. Pinnen i nedre ändan av stötdämparna, ligger i alla fall

lägre. För övrigt är jag nöjd med systemet.

Pelle, du har förmodligen en V8, men jag har snikmodellen 200 rak 6a.

Challenged, jag har nakna vairar, som river ganska bra, konstig lösning

från fabriken, men så såg dom tidiga Mussarna ut i alla fall. Hittar säkert

någon lösning på det också. :D