February 27, 201312 yr comment_124906 Hej,Har haft en -65 cab i 15 år, men de sista åren har det inte varit mycket med det p.g.a jobb, barn, hus,sommarstuga osv, men i år tänkte jag väcka Musse ur sömnen igen! Ett problem som jag haft hela tiden är att "oljan"/transmissions-vätskan värmer ur automatlådan vid varma dagar ellervid långa köer om det är lite varmare ute. All vätska rinner ur och man tappar drivkraften helt. Om man låter den kallna av, kan man fylla på ny "olja" och allt funkar bra så länge som det inte blir för varmt igen. Har någon haft samma problem och hur kan man åtgärda detta? Kylning? Behövs extra kylning? Motor är sexa 200 och växellåda c4:a. Tacksam för lite hjälp!/Martin
February 27, 201312 yr comment_124923 Hej.Första tanken är att det är fel på kylfunktionen på originalkylaren, du behöver kanske kopplain en separat oljekylare till automatlådan.För mig känns det som att det är fel på kylsystem för automatoljan, eller så är det någotannant som felar.
March 1, 201312 yr comment_124940 Hej,Har haft en -65 cab i 15 år, men de sista åren har det inte varit mycket med det p.g.a jobb, barn, hus,sommarstuga osv, men i år tänkte jag väcka Musse ur sömnen igen! Ett problem som jag haft hela tiden är att "oljan"/transmissions-vätskan värmer ur automatlådan vid varma dagar ellervid långa köer om det är lite varmare ute. All vätska rinner ur och man tappar drivkraften helt. Om man låter den kallna av, kan man fylla på ny "olja" och allt funkar bra så länge som det inte blir för varmt igen. Har någon haft samma problem och hur kan man åtgärda detta? Kylning? Behövs extra kylning? Motor är sexa 200 och växellåda c4:a. Tacksam för lite hjälp!/MartinHar du lokaliserat var lådan trycker ur sig olja nånstans?
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.