Jump to content

Recommended Posts

Kom precis ihåg att jag troligtvis behöver byta remmen till fastsättningen av batteriet i bilen, finns de köpa nya eller

går det använda annan typ av rem?, finns det någon annan typ av fastsättningsanordning från 3.e partstillverkare ? :roll:

Ang batteri så ska jag byta det också, så vad rekommenderas?, det som satt i tror jag inte var av originalstorlek, men

passade perfekt till min Volvo som var i akut behov :D

Biltema hoppar jag över eftersom jag har dåliga erfarenheter av deras batterier.

Kom precis ihåg att jag troligtvis behöver byta remmen till fastsättningen av batteriet i bilen, finns de köpa nya eller

går det använda annan typ av rem?, finns det någon annan typ av fastsättningsanordning från 3.e partstillverkare ? :roll:

Ang batteri så ska jag byta det också, så vad rekommenderas?, det som satt i tror jag inte var av originalstorlek, men

passade perfekt till min Volvo som var i akut behov :D

Biltema hoppar jag över eftersom jag har dåliga erfarenheter av deras batterier.

Känns som att det inte borde vara några problem att hitta på något eget. Bara batteriet sitter fast bra.

Tänkte jag skulle testa ett Varta blue dynamic, men som sagt vad sitter i original egentligen Ah & korrekt mått?

Jag köpte ett på OK (artnr 275507) passar perfekt ocn nästan halva priset mot original hos Grufman. ;)

Originalbatteri är 227x173x175 52Ah 500CCA

Mitt nya är 245x175x175 62Ah 530CCA

Passar perfekt i hållaren, lite bredare går att ha men inte högre/djupare.