peckapecan March 4, 2013 Report March 4, 2013 Kom precis ihåg att jag troligtvis behöver byta remmen till fastsättningen av batteriet i bilen, finns de köpa nya ellergår det använda annan typ av rem?, finns det någon annan typ av fastsättningsanordning från 3.e partstillverkare ? Ang batteri så ska jag byta det också, så vad rekommenderas?, det som satt i tror jag inte var av originalstorlek, menpassade perfekt till min Volvo som var i akut behov Biltema hoppar jag över eftersom jag har dåliga erfarenheter av deras batterier. Citera
mike85 March 4, 2013 Report March 4, 2013 Kom precis ihåg att jag troligtvis behöver byta remmen till fastsättningen av batteriet i bilen, finns de köpa nya ellergår det använda annan typ av rem?, finns det någon annan typ av fastsättningsanordning från 3.e partstillverkare ? Ang batteri så ska jag byta det också, så vad rekommenderas?, det som satt i tror jag inte var av originalstorlek, menpassade perfekt till min Volvo som var i akut behov Biltema hoppar jag över eftersom jag har dåliga erfarenheter av deras batterier.Känns som att det inte borde vara några problem att hitta på något eget. Bara batteriet sitter fast bra. Citera
evert cmc1622 March 4, 2013 Report March 4, 2013 Köpte på Autoexperten till min 66:a jag hade innan!! Citera
peckapecan March 4, 2013 Author Report March 4, 2013 Tänkte jag skulle testa ett Varta blue dynamic, men som sagt vad sitter i original egentligen Ah & korrekt mått? Citera
lah March 4, 2013 Report March 4, 2013 Tänkte jag skulle testa ett Varta blue dynamic, men som sagt vad sitter i original egentligen Ah & korrekt mått?Jag köpte ett på OK (artnr 275507) passar perfekt ocn nästan halva priset mot original hos Grufman. Citera
peckapecan March 5, 2013 Author Report March 5, 2013 oK, men...Vad är max L/B/H man kan ha på batteriet?Tycker fastsättningen är lite junkig så jag vill helst ha ett batteri med så gott som sugpassning i lådan Citera
lah March 5, 2013 Report March 5, 2013 Originalbatteri är 227x173x175 52Ah 500CCAMitt nya är 245x175x175 62Ah 530CCAPassar perfekt i hållaren, lite bredare går att ha men inte högre/djupare. Citera
Recommended Posts