Jump to content

Recommended Posts

Hej hopp...

Nu var det då änteligen dags å skaffa en egen "jänkare" efter många års fluktande å drömmande, har åkt på diverse motorevenemang å cruisingar så ofta tillfälle getts å tid funnits under årens lopp...

Har ett väldigt brett spektrum på mitt bilintresse å gillar det mesta som det lagts ner lite tid å kärlek på, med vissa undantag, anser ju att de ansträngningar man lägger ner på en bil antingen ska öka användbarheten/körglädjen eller göra bilen finare/snyggare, modifieringar som i det närmaste gör bilarna oanvändbara är i mitt tycke helt meningslösa då ju bilar är till för att köras...

Mustangen har dock alltid legat mig lite extra varmt om hjärtat, och då främst 1965-70, men även 71-74 och så de senare nutida med förstås, och nu har vi äntligen skaffat en, en 70a cab som är i ett gott bruksskick med nydonad motor å låda, fin inedning å bytt cab m.m. Lacken är riktigt skaplig och skicket i övrigt är helt okej men plan på omlackering finns i framtiden, först så ska jag fixa så den funkar perfekt mekaniskt tänkte jag, är lite noga med sånt, den kommer att genomgå en så kallad rullande renorvering, rulla på sommaren å skruva å förbättra på vintern, så är i alla fall planen.... :-)

Kommer att komma med en massa frågor å undringar här på forumet då det som sagt är min första jänkare, så snälla, ha lite överseende.... ;-). Har bara skruvat nyare bilar tidigare....

Ha det gott så hoppas jag vi både hörs å syns i sommar!!!