Jump to content

Kent H, Mustang Cab 1970 351W...


Recommended Posts

Hej hopp...

Nu var det då änteligen dags å skaffa en egen "jänkare" efter många års fluktande å drömmande, har åkt på diverse motorevenemang å cruisingar så ofta tillfälle getts å tid funnits under årens lopp...

Har ett väldigt brett spektrum på mitt bilintresse å gillar det mesta som det lagts ner lite tid å kärlek på, med vissa undantag, anser ju att de ansträngningar man lägger ner på en bil antingen ska öka användbarheten/körglädjen eller göra bilen finare/snyggare, modifieringar som i det närmaste gör bilarna oanvändbara är i mitt tycke helt meningslösa då ju bilar är till för att köras...

Mustangen har dock alltid legat mig lite extra varmt om hjärtat, och då främst 1965-70, men även 71-74 och så de senare nutida med förstås, och nu har vi äntligen skaffat en, en 70a cab som är i ett gott bruksskick med nydonad motor å låda, fin inedning å bytt cab m.m. Lacken är riktigt skaplig och skicket i övrigt är helt okej men plan på omlackering finns i framtiden, först så ska jag fixa så den funkar perfekt mekaniskt tänkte jag, är lite noga med sånt, den kommer att genomgå en så kallad rullande renorvering, rulla på sommaren å skruva å förbättra på vintern, så är i alla fall planen.... :-)

Kommer att komma med en massa frågor å undringar här på forumet då det som sagt är min första jänkare, så snälla, ha lite överseende.... ;-). Har bara skruvat nyare bilar tidigare....

Ha det gott så hoppas jag vi både hörs å syns i sommar!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...