magnusl March 30, 2013 Report March 30, 2013 jag söker efter orsaker att inte köpa en 68 från USA från Hank Conti Har ni någon åsikt ! Citera
JohnRB March 30, 2013 Report March 30, 2013 jag söker efter orsaker att inte köpa en 68 från USA från Hank Conti Har ni någon åsikt !Lenk til bilen?MvhJohnB Citera
magnusl March 31, 2013 Author Report March 31, 2013 Detta är bilen jag förhandlar om med Hank Conti i USA http://www.blocket.se/goteborg/1968_Ford_Mustang_2d_ht_44723504.htm?sa=1 Är det någon här som köpt av honom ( jag vill gärna veta om han är ärlig ) Citera
CMC-49 March 31, 2013 Report March 31, 2013 Be om foto på titeln och hans leg ihop då ser du om han är registrerad ägare alltid jobbigt att köpa från privata då man inte vet om det är ren bluff.du skriver hank conti men varför står det hank emilsson i annonsen, Citera
bjope45 March 31, 2013 Report March 31, 2013 Vet inget om "Hank", men bilen har varit utannonserad sedan i början av januari. (läge för bud??)Bilen verkar finnas i Baltimore men finns inte med på "Craigslist" där...Som ovan, clear title i original + leg. är nog bra.Bilen ser väl rätt ok ut på bilderna men jag skulle nog vilja se några underifrån också. (om man vill vara petig så har den har 67-ans huv)Good luck!/Björn Citera
magnusl March 31, 2013 Author Report March 31, 2013 Jag har tittat på ca 20 bilder och alla verkar bra Ny 302 V8 4bbl create motor, vad betyder det Citera
bjope45 March 31, 2013 Report March 31, 2013 8cylidrar, 302 kubiktum, "Crate engine" betyder (troligen) att motorn är nytillverkad.Köpa är enklare på plats i US. Säljaren får sin check, du får originaltiteln och kvittot i handen.Man bokar sen transport från säljaren till utskeppningshamnen.Därifrån tar svenska speditören (ex. Infra Nordic) över och meddelar dig när bilen närmar sig Sverige.Bilen bör nog inte köras pga problem att försäkra den. Troligen behåller säljaren plåtarna och att försäkra utan.... Nja...//BjörnSent from my iPhone using Tapatalk Citera
ivar March 31, 2013 Report March 31, 2013 Glöm inte att svensk tull och moms (ca 30 procent) tillkommer på inköpspris plus frakt. Du kommer att behöva betala ytterligare avgifter innan du kan kvittera ut bilen i hamnen; kajkostnad och spedition. Transport mellan hamnen och ditt hem/garage/uppställningsplats är också en utgift. Plus naturligtvis avgift för frakt till hamnen i USA.Men framförallt ska du kalkylera med risken att bli av med köpesumman plus kostnaden för sjöfrakt (15000 plus 1500 = 16500 dollar), som du tycks vilja betala i förskott till en okänd privatperson i ett land beläget på andra sidan Atlanten. Citera
AJ April 1, 2013 Report April 1, 2013 Går inte en gammal Musse som "samlarbil" och får 12% moms ? Nåväl, jag skulle åkt dit och tittat på bilen, prutat och betalat på plats och samtidigt handlat lite delar nu när dollarn är så låg. Citera
bjope45 April 1, 2013 Report April 1, 2013 Från 2009 så får man vackert betala både tull och moms även på veteranbilar. (om de inte är extremt sällsynta).Jag har använt Infra Nordic för importen av tre av mina bilar och det har funkat klockrent.På deras hemsida finns allt förklarat väldigt tydligt:http://www.fordonsfrakt.se/default.asp?viewFolderId=6031&viewDocumentId=11710&viewDocumentFolderName=FordonsimportDe kan tydligen också hämta bilen hos säljaren./Björn Citera
Henke cmc 2171 April 1, 2013 Report April 1, 2013 Finns en fin 68:a till salu här på forumet ju! ;) Citera
Recommended Posts