Daniel Strand March 31, 2013 Report March 31, 2013 Har ett gammalt släp som det blir körförbud på 1:a april, så besiktning bokad här i veckan. När tog en snabbkoll på det upptäckte jag att axeln var sprucken/sönderrostan. Axeln är av torsions typ med tre gummi stänger mellan två rör. Misstänker att man inte har någon chans att komma igenom med detta. Är det någon som råkat ut för liknande?Funderar på att svetsa en grov plåt över detta, och dölja svetsen med underresdmassa. Kanske någon som har en mer kreativ ide?/Daniel Citera
darne1 April 1, 2013 Report April 1, 2013 HejFick anmärkning på samma sak vid besiktningBockade två 2mm.plåtar som jag la intill varandra på längden och svetsade ditBesiktigade sen igen utan problemIdiotiskt att det som är mest utsatt för rost inte är galvat! Citera
FastMagnus April 1, 2013 Report April 1, 2013 http://www.slapvagnshuset.se/ kan vara lika enkelt att köpa en ny ibland Citera
Johan HT-66 April 1, 2013 Report April 1, 2013 HejTror det är så att byter man axel, så måste man byta kulkoppling också.../ Johan Citera
Daniel Strand April 3, 2013 Author Report April 3, 2013 Blir nog att bocka plåt och svetsa. Är lite för snål för att handla ny....Ett problem kommer sällan ensamt, då svetsen slutade fungera. Börja med att laga svetsen.Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 Citera
Daniel Strand April 12, 2013 Author Report April 12, 2013 3mm plåt och några timmar senare så blev det ok att köra ett par år till. Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 Citera
Recommended Posts