peckapecan April 6, 2013 Report April 6, 2013 Har i dagarna kopplat in en dubbeldin Kenwood ddx3021 med Pacmodul istället för shaker 500 & måste säga att basen lyser med sin frånvaro totalt, låter som om mellanregister och diskantarna är det enda som jobbar.Har förökt ställa in ljudet så optimalt som möjligt men det låter som om originalstegen inte fungerar alls, kan det vara felkopplat?Tycker jag får vrida volymkontrollen nästan i botten och ändå är det långt ifrån shakerljudet som i närvarande stund lät 300% bättre.Kan man på något sätt kolla upp om stegen överhuvudtaget jobbar utan att riva lös inredningen?Ha de gött folks :-)) Citera
Daniel Linde April 6, 2013 Report April 6, 2013 Har du slagit igång AF på stereon? Annars skickas ingen signal till stegen kan jag misstänka.Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2 Citera
peckapecan April 6, 2013 Author Report April 6, 2013 AF?,, har inte det med radion att göra ?, typ alternate frequency?Måste kolla upp detta Citera
Daniel Linde April 6, 2013 Report April 6, 2013 Ja det kan stå nått annat. Amp kanske eller nått.Va så längesedan jag pillade nu hehe...Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2 Citera
peckapecan April 7, 2013 Author Report April 7, 2013 Hur funkar det egentligen?, om inte remotematningen till stegen fungerar från stereon, då ska väl inget ljud höras ?,eller går signalerna genom stegen ändå? Citera
Daniel Linde April 7, 2013 Report April 7, 2013 Hur funkar det egentligen?, om inte remotematningen till stegen fungerar från stereon, då ska väl inget ljud höras ?,eller går signalerna genom stegen ändå?Remotesignalen startar slutsteget vilket gör att ljudet kommer. Själva ljudet går till slutsteget endå. Men då låter ju inget istället.Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2 Citera
peckapecan April 7, 2013 Author Report April 7, 2013 Jag har ju ljud ut men verkar vara utan förstärkning, mao endast det stereon matar ut......Förresten var hittar jag anvisning till originalkablaget till shakern?, typvad kablarna från kontakterna går till osv ? Citera
mike85 April 7, 2013 Report April 7, 2013 Jag har ju ljud ut men verkar vara utan förstärkning, mao endast det stereon matar ut......Förresten var hittar jag anvisning till originalkablaget till shakern?, typvad kablarna från kontakterna går till osv ?på en del finns det "sub out" som man kan höja sänka volymen på Citera
peckapecan April 8, 2013 Author Report April 8, 2013 Den här har "sub-ut", men även om man kör järnet med den så sker ingen markant skillnad iaf.Testade fadern och när man kör på bakhögtalarna så är det jättemycket distorsion och väldigt låg volym.Tror jag måste riva skiten igen och kolla kablaget *suck*, men det är väl så gör om gör rätt.....Vilken kabel enl nedan är remotesignal till steg?http://www.flickr.com/photos/revel8or/5312917012/sizes/l/in/photostream/ Citera
peckapecan April 26, 2013 Author Report April 26, 2013 Fortfarande skit med stereon, snart byter jag ut allt ...Högtalarna i dörrarna spyr bara ut mellanregister & diskant, basen är heldöd, är det något jag förbisett även om jag kör med pac ?Provade koppla ur "sub" mellan pac och stereo och när jag skulle koppla ihop det igen med stereon på så "ploppade" det högti dörrbasarna, ungefär som kortslutning,,,tryckte iaf ihop allt igen men fortfarande ingen bas.Ska riva ner allt igen en sista gång men har för mig att jag läst någonstans att det finns fler med samma problem...Går det få tag i en sådan här i svedala någonstans http://www.installer.com/item/display_item.php?it=70-5521tänkte ifall man skulle testa kör utan pac. Citera
peckapecan April 29, 2013 Author Report April 29, 2013 Ok nu har jag fått igång dörrbasarna, krävdes en rca y kabel, MEN..... fader & balans går ej justera och vad jag kan höra så är bakhögtalarna i stort sett tysta.Från Pac sub ut så verkar det som om man bara använder en rca som är gemensam till dörrarna, går den andra till bakhögtalarna då eller ?När jag kopplar i båda rca till sub ut så sker inget med bakhögtalarna iaf. Citera
Recommended Posts