Jump to content

Vilken modell på Holly förgasare


bengt.d

Recommended Posts

Jag skall byta nålar för att se om jag får ner bränsleförbrukningen sitter 57 i idag den drar ca 1'7-1'8 vid normal landsväg stiften är sotiga jag behöver veta modellen på Hollyn står 4548 2276 .hur stort steg kan man minska?

Link to comment
Share on other sites

jag har inte så stor erfarenhet av 4548 men den har munstycke på primär storlek 57 samt fast sekundär platta och den är på 450 cfm. Jag tror inte att dina munstycken är för stora. Denna förgasare skall passa 289 bra. Jag misstänker något annat fel har du kollat power valv, flottör nivåer.

Link to comment
Share on other sites

Powervalven bytes förra våren vid en genomgång av förgasaren,men det minskade inte på förbrukningen skall kolla flåtörerna så dom inte står för högt

Beställer nog hem lite mindre munstycke nu när jag ändå har bort den delen o testa

Link to comment
Share on other sites

Det var en törstig liten maskin du har... :P

Kolla vad du har för tändförställning.... lite lågt här och förbrukningen kommer direkt...

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Har nu satt i 55 munstycke o ställt in flotör nivåerna var lite högt på sekundärsidan.Har även kollat ett tändstift såg mycket bättre ut.

Var hos en kille som hade co2 mätare i dag vi justerade in förgasaren lite men den verkade nästan gå lite för snålt skall gå upp till 56 i veckan co2 var bara 0.5.Vad kan hända om det är lågt??

Link to comment
Share on other sites

Du skulle nog behållt 57. Felet var antagligen flottörnivåerna. En sak i taget när det kommer till att justera förgasare. Det får ta sin tid.

Om du har för snål bränsleblandning på tomgång så blir motorn ev. lite varmare vid tomgångskörning. Om man alltid kör för snålt kan man bränna ventilerna har jag hört. Tror dock inte att det är nåt överhängande.

Om du kör på högsta växeln och jämn gas i ca. 70km så skall bilen inte tveka eller variera i kraft. Då är du för snål. Att den inte kommer som den skall när du trycker till har att göra med axpumpen/axpumpskammen/axmunstycket. Där är nästa inställning att titta på av alla delar man behöver justera för att få förgasaren att gå bra med just din motor-setup.

Att byta ett steg på huvudmunstycket är meningslöst. Det är väldigt liten skillnad. Man byter två nummer i taget. T.om. Holley säger det i denna videon. Som för övrigt har tips om hur man kollar tändstiften t.ex.

Har nu satt i 55 munstycke o ställt in flotör nivåerna var lite högt på sekundärsidan.Har även kollat ett tändstift såg mycket bättre ut.

Var hos en kille som hade co2 mätare i dag vi justerade in förgasaren lite men den verkade nästan gå lite för snålt skall gå upp till 56 i veckan co2 var bara 0.5.Vad kan hända om det är lågt??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...