Jump to content

Registreringsbesiktning vad behövs ändras


magnusl

Recommended Posts

Får hem bilen i början av Maj

Mustang 302 -68 302 Titel

(reg papper )ok

Det jag läst mig till är följande

Reflexer bak ( hur vad )

Titel skall skickas in

Ursprungskontroll ( måste verkligen fordonet vara hemma innan ? )

Tacksam för hjälp

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Tänk på att mätartavlan ska vara uppmärkt i km/h på min satte jag klisterlappar och det skulle märkas upp till 120 km/h.

Jag körde och kollade hastigheten med gps sen märkte jag upp.

Du har troligtvis orange glas i pos.lysen fram och de får inte lysa med orange sken enl. besiktningskillen jag hade är det på bilar från 70-talet som det är lag på pos.lyse så han sa till mej att bara klippa kabeln så det inte fungerade så då gick bilen igenom.

På min bil var kablarna redan skarvade så det var bara att dra isär dem.

Ska du prova att klippa så klipp bara inte kabeln till blinkersen........

Lycka till. Magnus.

Link to comment
Share on other sites

Jag fixa en km tavla innanför miles metaren, å reflexen fick jag vackert sätta fast på stöt fångaren tyvärr, annars va allt lugnt!

se bild på tavlan på mina bilder så ser du hur jag löste det hela, ganska OK om jag får tycka själv.

Japp bilen måste vara hemma!

Link to comment
Share on other sites

Vart köpte du din km tavla och går glaset att öppna

Jag har den liggande på datan, man måste bara minska ned den i rätt storlek, om jag nu inta oxå har den kvar! Kan mail den till dig om du vill ha den.

Nja man får skruva ut hela metar huset och ta loss ett par kablar o h-metar. ganska lätt jobb tar ca 20 min i o ur, fast det klart några minuter till att fästa fast tavlan m.m.

Link to comment
Share on other sites

Jag regnade min (en 69:a) i onsdags förra veckan på Dekra i Göteborg. Det enda jag ändrade/lade till var km/h-skala (det kan göras på enklaste sätt). Sedan behöver VIN-numret stansas in i chassit/ramen (om det inte redan finns). Reflexerna slapp jag eftersom att det satt redan i bakljusen.

Det var allt jag gjorde iallafall :)

Link to comment
Share on other sites

Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag en 68:a har VIN-numret på vänster innerskärm.

Vilken årsmodell reflexerna kom på låter jag vara osagt, men kolla på toppen/botten på dina så ser man om det är reflexer eller ej :(

Link to comment
Share on other sites

Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag en 68:a har VIN-numret på vänster innerskärm.

Vilken årsmodell reflexerna kom på låter jag vara osagt, men kolla på toppen/botten på dina så ser man om det är reflexer eller ej :(

Vad jag har fattat så finns VIN nr på tidiga! på vänster innerskärm, synligt, (sedan ska det finnas på höger skärm, ej synligt) sedan sitter det en liten dekal på instrumentbrädan på ssagerare sidan oxå!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...