Jump to content

Recommended Posts

hej ska byta Huvudbromscylinder så var på mekonomen och köpte en för trummor å ej servo, sen behövde jag ju röret mellan HB och fördelningsblocket

men deras gängor passar inte,, så då beställde dom nipplar från hansen å dom passar ej heller, också märkte ja idag att stången måste vara mycket längre på den nya hb måste vara fel ja fått???

http://www.hansenkatalogen.se/#/car/code/dd1/13/537/36/782/ICA065/class1400

RAYMC32900

post-4730-144839283894_thumb.jpg

Hej.

Det blir lite omständigt att förklara, bromsar räddar liv så varför spara pengar på detta,

vill gärna veta vilken typ av huvudbromcylinder du köpt.

Den bästa konvertering du kan göra är att köpa en tvådelad huvudbromscylinder för

trumbromsar till 1967 års Mustang.

Med den får du automatiskt två separata ledningar, en fram och en till bakbroms.

Men ditt problem i detta läge är nog att du får byta ledningar och nipplar, jag

gissar att du har både tum inch gänga på den ena och mm på den andra.

Det är inte omöjligt att kombinera men det behövs en del tålamod, du kan

kanske om du har tur hitta nipplar mm på vårt kära Biltema:think:.

Skall erkänna att jag använt Volvo 140-240 huvudbromcylinder utan servo till

en av minna renoveringar och det funkade bra.;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...