Jump to content

Huvudbromscylinder 65


nitro240

Recommended Posts

hej ska byta Huvudbromscylinder så var på mekonomen och köpte en för trummor å ej servo, sen behövde jag ju röret mellan HB och fördelningsblocket

men deras gängor passar inte,, så då beställde dom nipplar från hansen å dom passar ej heller, också märkte ja idag att stången måste vara mycket längre på den nya hb måste vara fel ja fått???

http://www.hansenkatalogen.se/#/car/code/dd1/13/537/36/782/ICA065/class1400

RAYMC32900

post-4730-144839283894_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det blir lite omständigt att förklara, bromsar räddar liv så varför spara pengar på detta,

vill gärna veta vilken typ av huvudbromcylinder du köpt.

Den bästa konvertering du kan göra är att köpa en tvådelad huvudbromscylinder för

trumbromsar till 1967 års Mustang.

Med den får du automatiskt två separata ledningar, en fram och en till bakbroms.

Men ditt problem i detta läge är nog att du får byta ledningar och nipplar, jag

gissar att du har både tum inch gänga på den ena och mm på den andra.

Det är inte omöjligt att kombinera men det behövs en del tålamod, du kan

kanske om du har tur hitta nipplar mm på vårt kära Biltema:think:.

Skall erkänna att jag använt Volvo 140-240 huvudbromcylinder utan servo till

en av minna renoveringar och det funkade bra.;)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...