Jump to content

Recommended Posts

På min FMX låda så står kickdown-"armen" på "kvart i" och går att dra ner till "tjugo i" för att sedan fjädra tillbaka. Är detta korrekt?

Och är det när armen står på "tjugo i" som kickdown funktionen träder i kraft? dvs i samband med full patte på förgasaren eller tvärtom?

tänkte montera wire och undrar om allt står rätt till från början.

mvh tomas

Hej.

Original så skall det vara inställd så att när gasreglaget trycker fullt på, trycker kickdownarmen bakåt

till armen stumnar och läget på lådan är fullt på.

Armens reglage på förgasaren skall alltid gå tillbaka till sitt läge innan från gasreglage, kickdown reglaget

på förgasaren hålls alltid tvingad till noll läge med en fjäder.

I stumläget alltså när pedalen trycks i botten och tvingar kickdown bakåt så skall det vara ett litet spel,

max 1mm mellan förgasarens reglage och kickdown reglage;).

Fan det här var svårt att skriva.:P

Hej.

Original så skall det vara inställd så att när gasreglaget trycker fullt på, trycker kickdownarmen bakåt

till armen stumnar och läget på lådan är fullt på.

Armens reglage på förgasaren skall alltid gå tillbaka till sitt läge innan från gasreglage, kickdown reglaget

på förgasaren hålls alltid tvingad till noll läge med en fjäder.

I stumläget alltså när pedalen trycks i botten och tvingar kickdown bakåt så skall det vara ett litet spel,

max 1mm mellan förgasarens reglage och kickdown reglage;).

Fan det här var svårt att skriva.:P

ja det är inte lätt att få ner vad man menar i skrift ibland :)

men jag hajar vad du menar, dock så är fortfarande frågande hurvida kickdown armen står rätt och har rätt spel.

använder mig av klockan igen, armen står som sagt på kvart i och fjädrar ner till tjugo i (knappt)

låter det rätt? tycker spelet är väldigt kort men vad vet jag :)

• 2 months later...