Snorre70 April 19, 2013 Report April 19, 2013 Ingen som vet va det vinande ljudet som hörs när man gasar kan här höra! Kommer bara när man gasar på! Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 19, 2013 Report April 19, 2013 Hej.Vet inte var mitt inlägg tog i vägen, jag har vid ett tillfälle haft vinade ljud, typ kompressorljud,häftigt men konstigt då man inte har kompressor.Ljudet kom från en mycket sliten kamdrivning, original backelit (plast) drev, tog en tid att hittamen när bytet av kamkjedja och drev fixades blev det tyst.Har skrivit ett inlägg om detta (Motorjäkel) tror jag att jag döpte ämnet till. Citera
Snorre70 April 20, 2013 Author Report April 20, 2013 Ja fläktrem och kamkjedja och drev kan man ju byta inom snar framtid, inte allt för dyrt! inga andra ider Citera
KenHT68 April 20, 2013 Report April 20, 2013 Hej.Prova med att smörja fläktremmen/remmarnas anliggningsytor med ett stearinljusnär motorn är igång, akta dig för fläktbladen bara !! Tystnar det så är det remmarna.Enkelt o bra. MVH KenHT68 Citera
Snorre70 April 20, 2013 Author Report April 20, 2013 Hej.Prova med att smörja fläktremmen/remmarnas anliggningsytor med ett stearinljusnär motorn är igång, akta dig för fläktbladen bara !! Tystnar det så är det remmarna.Enkelt o bra. MVH KenHT68Det ska jag testa! Citera
Recommended Posts