Jump to content

KenHT68

Klubbmedlem
  • Inlägg

    153
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • CMC
    2654
  • Region
    Sydost

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

KenHT68's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

11

Omdömespoäng

  1. Ok, får beställa ett till A/C så är jag säker att det passar, borde funka som det gjorde innan läckaget, jobbet är bara roligt, (ibland) . Ha en fortsatt trevlig höst o kör lugnt ()
  2. Hej, skall byta värmeelement, men hinner ej få hem ett tills imorgon då jag ska köra till End of Summer Meet i Emmaboda, så det får bli en nödlösning Om man i mitt fall har en AC-bil, men utan kylkompressor o andra vitala delar, passar ett värmepaket från en bil utan AC då ? Bara ännu en fundering !
  3. Hej, bara en fundering: om man kapar bägge slangarna som går till värme-elementet och sammanfogar dom, då borde det ej göra någon skillnad, förutom att man ej får någon värme, eller tänker jag fel
  4. Hej alla ! Körde ur garaget och varmkörde inför oljebyte, när jag backade in igen så hade jag ett spår av kylarvätska efter mej, det droppade från torpeden på passagerarsidan från en liten rör-stuss halvvägs mot golvet, ungefär där värmepaketet sitter på insidan, så troligen läck på värme-paketet. Är det någon risk att loopa slangen som går till o från värmepaketet, d.v.s lossa ena slangen och koppla den tillbaka till vattenpumpen. Får givetvis ingen värme, men det behövs ej. Mvh KenHT 68
  5. Hej Jocke 69, jag förstår ditt problem, hade samma på min 68:a med tilt, har forskat i ämnet, delar finns inte att få tag i här, kanske i USA, om man inte får tag i NOS delar, vilka troligen är svindyra. Jag löste mitt problem genom att skaffa en original begagnad rattstång utan tilt till min 68:a, som jag fixade till med nytt blinkers-reglage + ny färg. den är nu garanterat glappfri !!! MVH KenHT68
  6. Hej alla, en fundering; Vad har hålet i bakre skärmkant för funktion ? Bilen i fråga: En 66:a cab MVH KenHT 68
  7. Ännu en fråga : Vilken ytbehandling har kåpan till skyltbelysningen,: metallfärgad eller lackad (svart ?) i original, gillar att glaset verkligen är av glas med ford-loggan på MVH KenHT68
  8. Har köpt precis dom du visade, skall även byta i blinkers fram + dom på fram-skärmarna. dock ej framstrålkastarna där jag har H4, håller med att det ej passar med led/halo på en gammal bil. MVH KenHT68
  9. Tack för svaret Per, har köpt kompletta led-insatser bak från USA (CJ Ponyparts), har även köpt speciellt led-relä till blinkers, men : passar svenska lampor direkt i bilen ? (jag menar standarden på socklen). Ange gärna watt-tal och/eller lämpliga led-lampor fram. PS: Har även en sats led-lampor till instrumenten liggande också, som jag tänkte montera i vinter MVH KenHT68
  10. Hej alla i vintermörkret, skall konventera till led-broms/bakljus. Vet någon vad man skall ha fram till blink/parkering/sido lampor i framskärmarna. Är det samma sockel på våra lampor här i Sverige som i USA ? Tänkte köpa led-glödlamporna här hemma i Sweden. Bilen är en 68-HT. Tacksam för tips /KenHT68
  11. Hej alla i sommarvärmen. Någon som vet om blinkers/parkeringsljus glas har samma storlek och samma avstånd mellan skruvarna på 65-66 och 67-68 års modell, d.v.s passar ett orange glas från en 65-66 på en 68:a ? MVH KenHT68
  12. hej Tobbe, jag har försökt att svara dej. Skicka din E-mail adress till mej så jag kan svara dej. MVH KenHT68
  13. Hade problem med att torkarna började gå ojämt, till slut så trasslade de ihop sig, och motorn blev låst, ut i ösregn och trassla isär armarna. Sedan dess har bara ena torkaren funkat (förarsidan) Jag trodde problemet låg i att armarna hade hoppat av/krökts eller på något annat sätt slutat fungera. men det var bara splinsen i hö torkare som hade gett upp. Hade en begagnad som jag monterade, så nu funkar det igen. Hade en komplett torkarmotor med armar på gång, men ville vara säker på att den passade. Tack CMC 49 för visat intresse. MVH KenHT68
  14. Tydligen är torkar-problem väldigt ovanligt på 67-68 års modell, Jag blir nog den första som plockar ner/byter dessa delar !!! MVH KenHT68
  15. Hej alla semesterfirare ! (och ni andra också) Vet någon om 67 och 68:ans torkarmotor med tillhörande armar är likadana? Dvs passar 67:ans på en 68:a ? Då menar jag dom dolda reglage-armarna under plåten. Ej Torkar-armarna som torkarbladen sitter på. Är det svårt att komma åt att byta dem ? Någon som gjort detta ? Hur mycket behöver man riva ? MVH KenHT68
×
×
  • Create New...