CobraJonas April 24, 2013 Report April 24, 2013 Finns det någon som har en lösning på att tanka bilen som avser nyare Shelby 2007?Röret blir fyllt och det blir svårtankat. Citera
Gtttggg April 24, 2013 Report April 24, 2013 Finns det någon som har en lösning på att tanka bilen som avser nyare Shelby 2007?Röret blir fyllt och det blir svårtankat.Inget ovanligt att våra bilar är svårtankade. Tanka inte bilen som du brukar göra med bruksbilen för annars blir röret fyllt och bensinen åker ut igen. Håll istället handtaget kl 4, munstycket strax innanför röret, rikta den framåt mot bilens front + neråt och tanka sen med *halvgas*, inte fullt tryck. Då går det lättare att tanka. Vissa pumpar går det bra att tanka på detta sättet, andra inte. Citera
jalmebro April 24, 2013 Report April 24, 2013 Jag brukar hålla "pistolen"upp och ner.Då kan jag tanka med "full fart" Citera
Gtttggg April 24, 2013 Report April 24, 2013 Jag brukar hålla "pistolen"upp och ner.Då kan jag tanka med "full fart"Funkar det på alla pumpar? Citera
Gtttggg April 26, 2013 Report April 26, 2013 Japp-för mig i alla fall.Jag ska testa nästa gång bilen behöver soppa. Citera
CMC-49 May 1, 2013 Report May 1, 2013 På statoil där jag bor funkar det perfekt med att få full tank utan problem men på de flesta andra av andra märken får man bara i ca 20 liter. Citera
Gtttggg May 1, 2013 Report May 1, 2013 På statoil där jag bor funkar det perfekt med att få full tank utan problem men på de flesta andra av andra märken får man bara i ca 20 liter.Har du kört med full tryck vid tankningarna? Citera
CMC-49 May 1, 2013 Report May 1, 2013 Japp latmansgrepp helt ok på statoil men de andra blir det tvärstopp även när man försöker ta det lungt Citera
Ashley Helena Terese May 9, 2013 Report May 9, 2013 Funkar på OK/Q8, statoil och Shell. Funkar med Fullt ös o munnstycket upp o ner. Har en 07a Inte Shelby tyvärr Citera
CobraJonas May 10, 2013 Author Report May 10, 2013 Tankade senast igår på en Shellmack och när det kommer upp i ca 35-38 lit så bubblar det bara och man får inte en droppe tillDu är bilen bara 3/4 full. Citera
Ashley Helena Terese May 15, 2013 Report May 15, 2013 Funkar på OK/Q8, statoil och Shell. Funkar med Fullt ös o munnstycket upp o ner. Har en 07a Inte Shelby tyvärr Tips , handtag upp oner och när det börjar fyllas upp minska utsrömningen av bensin. Börjar det trassla, ja då är det bara o ge upp Funkar alltid för mig numera Ävenn på Shell Citera
Recommended Posts