Kalle.h May 5, 2013 Report May 5, 2013 Hej.Håller på att renovera min C4 låda och har bytt lameller.När jag mäter spelet mellan tryckplattan? och låsringen så är det för litet i båda paketen.Jag ska då alltså byta tjocklek på låsringarna (Selective snap ring), men var hittar jag sådana i sverige?Borde inte måttet stämma med nya lameller och stålskivor?Nästa fråga.I renoveringskitet så finns det en liten stålsil/filter, var ska den sitta? Har inte tagit ut någon när jag plockade isär lådan.//Kalle Citera
PeterF May 5, 2013 Report May 5, 2013 Hej.Håller på att renovera min C4 låda och har bytt lameller.När jag mäter spelet mellan tryckplattan? och låsringen så är det för litet i båda paketen.Jag ska då alltså byta tjocklek på låsringarna (Selective snap ring), men var hittar jag sådana i sverige?Borde inte måttet stämma med nya lameller och stålskivor?Nästa fråga.I renoveringskitet så finns det en liten stålsil/filter, var ska den sitta? Har inte tagit ut någon när jag plockade isär lådan.//KalleSpelet kan variera en del... Dock kan det bli rätt tajt när man köper plugnplay kit. Jag byggde några c4 till mig själv och justerade till rätt spel med nya mellanlägg och svarvning av övre tryckplatta. Är alla dina snäppringar av samma storlek?Silen sitter i ingånde kanal mellan lådan och ventilhuset om den är av större modell. Är den liten så sitter den i guvernören. Citera
Kalle.h May 6, 2013 Author Report May 6, 2013 Tack för snabba svar.Så man byter normalt sätt inte ringarna alltså, jag har dock olika tjocklek på ringarna dom kanske är bytta tidigare?Det får nog bli så att jag slipar ned tryckplattan litegrann.//Kalle Citera
PeterF May 6, 2013 Report May 6, 2013 Tack för snabba svar.Så man byter normalt sätt inte ringarna alltså, jag har dock olika tjocklek på ringarna dom kanske är bytta tidigare?Det får nog bli så att jag slipar ned tryckplattan litegrann.//KalleJodå. Du bör byta alltihop! Vilken tjocklek och vilka ringar menar du? Lamell mellanläggen el snäpp/låsringen? Citera
Kalle.h May 6, 2013 Author Report May 6, 2013 Jodå. Du bör byta alltihop! Vilken tjocklek och vilka ringar menar du? Lamell mellanläggen el snäpp/låsringen?Jag menar att låsringarna skiljer i tjocklek, lameller och stålskivor är nya och dom förutsätter jag har rätt/lika mått.//Kalle Citera
PeterF May 6, 2013 Report May 6, 2013 Jag menar att låsringarna skiljer i tjocklek, lameller och stålskivor är nya och dom förutsätter jag har rätt/lika mått.//KalleSitter ringarna på samma plats nu som när du demonterade dom? Citera
Kalle.h May 6, 2013 Author Report May 6, 2013 Sitter ringarna på samma plats nu som när du demonterade dom?Jag har provat att byta plats på dom för att komma närmare toleransen men det räcker inte.När dom satt på samma plats som innan demontering blev det ännu sämre.//Kalle Citera
PeterF May 6, 2013 Report May 6, 2013 Jag har provat att byta plats på dom för att komma närmare toleransen men det räcker inte.När dom satt på samma plats som innan demontering blev det ännu sämre.//KalleHur mkt fel ligger toleransen? Är det samma problem på båda trummorna? Citera
Kalle.h May 6, 2013 Author Report May 6, 2013 Hur mkt fel ligger toleransen? Är det samma problem på båda trummorna?Om jag minns rätt så är minsta måttet 1.27mm på "forward clutch" och jag kan med lite våld pressa in bladmått på 1.20mm.Har även fel på andra trumman men kommer inte ihåg hur mycket. jag får kolla när jag kommer hem ifrån jobbet.Visst är det väl olika diameter på låsringarna på dom olika trummorna? jag har inte provat att använda "reverse clutch" låsringen på den andra trumman.//Kalle Citera
PeterF May 6, 2013 Report May 6, 2013 Om jag minns rätt så är minsta måttet 1.27mm på "forward clutch" och jag kan med lite våld pressa in bladmått på 1.20mm.Har även fel på andra trumman men kommer inte ihåg hur mycket. jag får kolla när jag kommer hem ifrån jobbet.Visst är det väl olika diameter på låsringarna på dom olika trummorna? jag har inte provat att använda "reverse clutch" låsringen på den andra trumman.//KalleJag har faktiskt aldrig tagit hänsyn till var ringarna suttit innan! Hittar jag en ring med rätt mått så åker den dit.En forward clutch på 1.20 hade jag inte bråkat med. Kolla den andra också. Citera
Kalle.h May 6, 2013 Author Report May 6, 2013 Jag har faktiskt aldrig tagit hänsyn till var ringarna suttit innan! Hittar jag en ring med rätt mått så åker den dit.En forward clutch på 1.20 hade jag inte bråkat med. Kolla den andra också.HmmJag har nog tittat på samma tolerans när den gäller trummorna, rört ihop det så att säga.Den jag får i 1.20 - 1.25 bladmått med lite tryck ska ha minst 1.27, där gör jag som du säger bråkar inte mer med den.Den andra kan jag faktiskt komma väldigt nära både övre och undre tolerans om jag kastar om ringarna.Det känns som det är bättre att ligga på det mindre måttet med tanke på att det bör öka med slitaget, tänker jag rätt?//Kalle Citera
PeterF May 6, 2013 Report May 6, 2013 HmmJag har nog tittat på samma tolerans när den gäller trummorna, rört ihop det så att säga.Den jag får i 1.20 - 1.25 bladmått med lite tryck ska ha minst 1.27, där gör jag som du säger bråkar inte mer med den.Den andra kan jag faktiskt komma väldigt nära både övre och undre tolerans om jag kastar om ringarna.Det känns som det är bättre att ligga på det mindre måttet med tanke på att det bör öka med slitaget, tänker jag rätt?//KalleJapp. Det är lätt att stirra sig blind på måtten. Då är det bara att börja bygga ihop igen för du har väl bytt o-ringar och packningarna på kolvarna inuti lamellhusen? Gått igenom ventilhuset? Citera
Kalle.h May 7, 2013 Author Report May 7, 2013 Japp. Det är lätt att stirra sig blind på måtten. Då är det bara att börja bygga ihop igen för du har väl bytt o-ringar och packningarna på kolvarna inuti lamellhusen? Gått igenom ventilhuset?Jodå, jag köpte masterkitet ifrån Hansen. Undrar om det inte var du som tipsade om det?Byter även alla bussningar och brickor/shims i lådan samt rengöring av ventilhus och övriga delar.//Kalle Citera
PeterF May 7, 2013 Report May 7, 2013 Jodå, jag köpte masterkitet ifrån Hansen. Undrar om det inte var du som tipsade om det?Byter även alla bussningar och brickor/shims i lådan samt rengöring av ventilhus och övriga delar.//KalleTjusigt. Blir som nytt! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.