Jump to content

Prutmån på tysk import bil ?


Pex

Recommended Posts

Det verkar som flera mustang ägare här har hämtat sina bilar själv i tyskland...

Är nyfiken på begärt pris i relation till det pris som ni gav och vad som då ingick i det priset, jag tänker då på tex. om tyska export papper, skylt, trafikförsäkring m.m ordnades av säljaren..

tack på förhand....

Link to comment
Share on other sites

köpte min bil för 3 veckor sen eller nått, i annonsen stog det 6900 EUR och på mail gick han ner till 6600 EUR + att jag fick låna bilfirmans skyltar. Dom var försäkrade i hela Europa. Tror det kostar ca 1700 sek att få skyltar som man får köra på i 2 veckor. Inkl. försäkring i Europa.

När vi kom ner var inte bilen städad och inte vaxad..... dåligt av en bilfirma vilket jag framförde till säljaren. Han instämmde och frågade vad jag ville ge. Vi började prata om pris och han gick ner en del till.

jag är mycket nöjd med min bil och det var smidigt att låna skyltarna, vilket är krångligt att "hämta ut" på en bil i Tyskland om jag har förstått saken rätt.

Om du undrar något mera så hör av dej på PM om jag kan hjälpa till :D

Link to comment
Share on other sites

Jag upplevde det som svårt att pruta när jag köpte min för 2 år sedan.. Jag prutade på bilen via telefon innan jag körde ner och hämtade den. Men ok jag fick en jäkligt fin bil för pengarna jämförelse med vad jag har tittat på här i sverige. Tydligen har förra ägarna typ aldrig kört med bilen. helblank undertill och inte en skråma i lacken, lädret har knappt veck.

Riktigt superskick så jag tyckte det var knappt lönt att försöka pruta när jag kom ner till tyskland.

/martin

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...