Jump to content

Kamaxel val


jolle
 Share

Recommended Posts

Har följande:

302 1968 med 289 toppar

Lite hemportade men standard ventiler

Weiand 2 plans insug

Tri-y headders

Petronix

650 dp holley

Vilken kamaxel kan jag ha med mina toppar som har pressade stödbultar?

Har en kam i nu,men är inte hemma,skall kolla specet på den senare idag.

Manuell växellåda

Sitter i en mustang 1965 ht

Kan jag ha compcam he268h

Link to comment
Share on other sites

Hej

Är ingen motorexpert eller trimspecialist, men jag kör med compcam 268h. Fin kam å åka med. Om man ska klaga lite på den så är den lite,lite rufflig på tomgång. Det jag undrar över är förgasarstorleken, har du bra bottendrag med den. Jag har 289 med edelbrock E-street toppar, prova med 600, men tyckte inte att jag fick nått bottendrag. Bytte till 500. Sån otrolig skillnad. Nu tillhör jag ju inte dom som vrålvarvar så den tycker jag funkar kanon:-). lycka till med kamval.

Mvh Olle

Link to comment
Share on other sites

Här kommer värdena på kammen som jag har idag.Mitt LSA ligger på 114,kan det vara därför den känns lite slö och tråkig gång?

Om jag sätter en kam med LSA 108 eller 110,hur blir det då?Får väl högre cylindertryck då,eller?

Cam Style:Hydraulic flat tappet

Basic Operating RPM Range:1,800-5,500

Intake Duration at 050 inch Lift:218

Exhaust Duration at 050 inch Lift:228

Duration at 050 inch Lift:218 int./228 exh.

Advertised Intake Duration:278

Advertised Exhaust Duration:290

Advertised Duration:278 int./290 exh.

Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.471 in.

Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.471 in.

Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.471 int./0.471 exh.

Lobe Separation (degrees):114

Och byter till denna:

Cam Style:Hydraulic flat tappet

Basic Operating RPM Range:1,600-5,750

Intake Duration at 050 inch Lift:211

Exhaust Duration at 050 inch Lift:223

Duration at 050 inch Lift:211 int./223 exh.

Advertised Intake Duration:265

Advertised Exhaust Duration:273

Advertised Duration:265 int./273 exh.

Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.472 in.

Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.486 in.

Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.472 int./0.486 exh.

Lobe Separation (degrees):110

Flyttar väl effekten längre ner i registret pga durationen och lite roligare tomgång pga LSA 110?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...