jolle Posted May 8, 2013 Report Share Posted May 8, 2013 Har följande:302 1968 med 289 topparLite hemportade men standard ventilerWeiand 2 plans insugTri-y headdersPetronix650 dp holleyVilken kamaxel kan jag ha med mina toppar som har pressade stödbultar?Har en kam i nu,men är inte hemma,skall kolla specet på den senare idag.Manuell växellådaSitter i en mustang 1965 htKan jag ha compcam he268h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ollel Posted May 8, 2013 Report Share Posted May 8, 2013 HejÄr ingen motorexpert eller trimspecialist, men jag kör med compcam 268h. Fin kam å åka med. Om man ska klaga lite på den så är den lite,lite rufflig på tomgång. Det jag undrar över är förgasarstorleken, har du bra bottendrag med den. Jag har 289 med edelbrock E-street toppar, prova med 600, men tyckte inte att jag fick nått bottendrag. Bytte till 500. Sån otrolig skillnad. Nu tillhör jag ju inte dom som vrålvarvar så den tycker jag funkar kanon:-). lycka till med kamval.Mvh Olle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolle Posted May 8, 2013 Author Report Share Posted May 8, 2013 Vill helst ha lite lurvig tomgång iallafall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ollel Posted May 8, 2013 Report Share Posted May 8, 2013 Då kanske du ska ha en lite vassare kam:-). Mvh Olle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolle Posted May 9, 2013 Author Report Share Posted May 9, 2013 Kanske en comp cams thumper eller en comp cams 265deh? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolle Posted May 9, 2013 Author Report Share Posted May 9, 2013 Här kommer värdena på kammen som jag har idag.Mitt LSA ligger på 114,kan det vara därför den känns lite slö och tråkig gång?Om jag sätter en kam med LSA 108 eller 110,hur blir det då?Får väl högre cylindertryck då,eller?Cam Style:Hydraulic flat tappetBasic Operating RPM Range:1,800-5,500Intake Duration at 050 inch Lift:218Exhaust Duration at 050 inch Lift:228Duration at 050 inch Lift:218 int./228 exh.Advertised Intake Duration:278Advertised Exhaust Duration:290Advertised Duration:278 int./290 exh.Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.471 in.Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.471 in.Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.471 int./0.471 exh.Lobe Separation (degrees):114Och byter till denna:Cam Style:Hydraulic flat tappetBasic Operating RPM Range:1,600-5,750Intake Duration at 050 inch Lift:211Exhaust Duration at 050 inch Lift:223Duration at 050 inch Lift:211 int./223 exh.Advertised Intake Duration:265Advertised Exhaust Duration:273Advertised Duration:265 int./273 exh.Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.472 in.Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.486 in.Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio:0.472 int./0.486 exh.Lobe Separation (degrees):110Flyttar väl effekten längre ner i registret pga durationen och lite roligare tomgång pga LSA 110? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.