peckapecan May 12, 2013 Report May 12, 2013 Hej allaI går skulle jag ut från en trång parkering, stod lite bilar kors /& tvärs så ena bakhjulet drog ner i ett dike, körde hem och nu på morgonen så uppmärksammar jag att ena hjulet inte längre är i linje med bakskärmen utan står en bit in.Skiljer ca 3-4cm från det andra hjulet.Bilen är sänkt 1,5" så jag förmodar att det finns ett justerbart panhardstag, men vad kan ha hänt?, sitter staget så att det har fått ta emot smällen & blivit böjt ?Så nu lite frågor......Är det rent av farligt köra med bilen om nu staget är böjt?, är det några andra komponenter som kan ta skada?Är det enkelt byta och justera in ett stag?Finns det någon i Luleåområdet som har tid & möjlighet ta en titt samt hjälpa mig ev byta stag mot provision såklart ?? Citera
Daniel Linde May 12, 2013 Report May 12, 2013 Det kan ju vara så att bilen inte har det ljusterbara staget och att det du ser varit hela tiden.Jag har sett massor utav bilar som haft stor skillnad mellan hjulen.Syns speciellt om bilen är sänkt.//DSent from my iPhone 5 using Tapatalk 2 Citera
peckapecan May 12, 2013 Author Report May 12, 2013 Har kollat hjulen tidigare och dem har varit jämnt med skärmkanterna, så någonting har iaf hänt,, Citera
Recommended Posts