Guztav May 16, 2013 Report May 16, 2013 Hände något idag som gjorde mig nervös för en stund. Jag startade mussen för dagen, backade ut ur carporten och körde runt huset och stängde av den. Stod där bara för en väldigt kort tid (ca30-60 sek) och när jag vred på nyckeln igen så bluddrade den nå fruktansvärt, gick ojämnt och dog. Försökte igen, med lite gas, men den bara dog. Lät som den gick på någon enstaka cylinder bara. Testade starta igen, bluddrade, hackade dog. Försökte ytterligare nån gång innan jag stampade full gas och testade. Den varvade tillslut ovilligt 2-3000 bluddrande varv innan det började explodera och svart rök kom från avgassystemet, och alla cylindrar kom igång igen. Fick stå på tomgång ett tag, när jag sen körde iväg så tvärgick den dåligt vid gaspådrag men sen har den varit som vanligt. Första gången detta hänt mig, har det hänt någon annan? Vad beror det på? Citera
nafets May 17, 2013 Report May 17, 2013 Ja! Flyttade bilen ett par meter när jag skulle klippa gräsmattan förra sommaren, skulle åka till jobbet nästa morron och den startade men gick som du har beskrivit men efter nån kilometer eller så gick den normalt. Tror på din teori om att den surar ner sig vid ett väldigt kort startmoment. Citera
Recommended Posts