JockeH May 23, 2013 Report May 23, 2013 Hej!Jag måste bara få lufta hur imponerad jag är av Summit Racing och DHL. Jag brukar oftast beställa hem delar via Dalhems eller liknande. När det är enstaka smådelar man ska ha så lönar det sig inte med en direktbeställning från Summit. Men Dalhems tar ändå 12-13 SEK för smådelar och sedan tillkommer frakten hem till mig på några hundringar. Gjorde en direktbeställning för 3 år sedan när jag renoverade min motor och tänkte att jag skulle testa nu igen, det var ju inga konstigheter sist. Jag tror jag fick betala 11 SEK/USD då. Den här gången handlade det om delar för ungefär 6000 SEK (insug, packningar + diverse).Summit har ett tag haft möjligheten att presentera fraktkostnad direkt vid checkout i deras webbshop, det fanns inte när jag beställde förra gången om jag kommer ihåg rätt. Mkt smidigt iaf och ger ett bra hum om vad kostnaden blir. Jag valde DHL som fraktsätt pga att de är störst här hemma, DHL var det näst billigaste alternativet så det var ganska självklart. Beställde delarna på Onsdagen, Fredagen efter lunch levererades delarna hem till min dörr av DHL. Det är helt galet - 2,5 dagars leveranstid, från USA!!Totala kostnad för det jag beställde blev ~8.5 SEK/USD (inklusive tull, moms och frakt). Säg 9 kronor för att vara på säkra sidan.Jag är sjukt imponerad och nöjd. Citera
mhdin May 23, 2013 Report May 23, 2013 Jodu Jocke, kan bara hålla med, min favoritfirma over there. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 24, 2013 Report May 24, 2013 Hej. Jag har köpt en del, tycker dom är hur kundvänliga som helst, de levererar snabbt, man kan ibland tro att dom håller till i vårt avlånga land då leveranstiderna är behagligt korta. Citera
Tbird May 27, 2013 Report May 27, 2013 Min favorit firma när jag är på jobb i USA.Beställer och de skickar till hotellet jag för tillfället bor på.Tar max 3 dagar och man kan ta hem grejerna utan att betala tull.Har också beställt små grajer till Sverige, mycket snabb och bra service. Citera
Alabama Grill May 31, 2013 Report May 31, 2013 Dom e grymma! Jag gillar speciellt deras "Live chat" funktion så man kan ställa lite frågor innan köpet. Då blir det ofta rätt på en gång :-) Citera
Recommended Posts