Jump to content

Summit Racing


JockeH

Recommended Posts

Hej!

Jag måste bara få lufta hur imponerad jag är av Summit Racing och DHL.

Jag brukar oftast beställa hem delar via Dalhems eller liknande. När det är enstaka smådelar man ska ha så lönar det sig inte med en direktbeställning från Summit. Men Dalhems tar ändå 12-13 SEK för smådelar och sedan tillkommer frakten hem till mig på några hundringar.

Gjorde en direktbeställning för 3 år sedan när jag renoverade min motor och tänkte att jag skulle testa nu igen, det var ju inga konstigheter sist. Jag tror jag fick betala 11 SEK/USD då. Den här gången handlade det om delar för ungefär 6000 SEK (insug, packningar + diverse).

Summit har ett tag haft möjligheten att presentera fraktkostnad direkt vid checkout i deras webbshop, det fanns inte när jag beställde förra gången om jag kommer ihåg rätt. Mkt smidigt iaf och ger ett bra hum om vad kostnaden blir. Jag valde DHL som fraktsätt pga att de är störst här hemma, DHL var det näst billigaste alternativet så det var ganska självklart.

Beställde delarna på Onsdagen, Fredagen efter lunch levererades delarna hem till min dörr av DHL. Det är helt galet - 2,5 dagars leveranstid, från USA!!

Totala kostnad för det jag beställde blev ~8.5 SEK/USD (inklusive tull, moms och frakt). Säg 9 kronor för att vara på säkra sidan.

Jag är sjukt imponerad och nöjd.

Link to comment
Share on other sites

Min favorit firma när jag är på jobb i USA.

Beställer och de skickar till hotellet jag för tillfället bor på.

Tar max 3 dagar och man kan ta hem grejerna utan att betala tull.

Har också beställt små grajer till Sverige, mycket snabb och bra service.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...