Jump to content

Brådis!!!bromsservo Ombyggnadssats


Snorre70

Recommended Posts

Ska bygga om till skivor i fram.

O så funderar jag över huvud bromsservon som jag ska köpa, ser då att det är en till manuellåda och en annan till automatlåda?

då kommer man till min fråga? va kan skilja dessa åt? å vad har den att göra med va det är för låda i bilen?

å kan det funka med en till manuell till auto o versa?

Jag har skive kitet hemma redan men det är någon skumventil som man ska ställa in för att få önska tryck m.m. en sådan vet jag inte om jag vill ha?

å finns det någon med erfarenhet av denna ställ ventil till bromsarna!

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Förmodligen är skillnden den att det skilljer sig måttmässigt mellan brompedalerna om det är manuell eller automatlåda. Olika placering i upphängningen.

När jag byggde om mitt på en 71:a, med FMX automat, fick jag flytta leden frammåt mot torpedväggen som puschrodden satt på för att dels ställa in lämlig pedalhöjd över golvet, men även att ställa in slaglängen inne i huvudbromscylindern.

Ventilen som du talar om skall du ansluta för att kunna fördela bromstrycket mellan trummorna bak o skivorna fram. Ca 70% fram och resten bak.

Det omvända är mindre bra, förmodligen t.om farligt.

Link to comment
Share on other sites

Det är detta system som jag ska montera in på min bil! ps hade man läst innan man beställde hade man så klart sätt att det stod non power...

köpte ssbc A132-1 skulle så klart tagit ssbc A132-2, men tydligen ska allt bli fel hela tiden.

http://ssbrakes.com/i-10093804-disc-brake-kit-front-1-single-piston-with-11in-rotor-manual.html

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...