Jump to content

Recommended Posts

Ska bygga om till skivor i fram.

O så funderar jag över huvud bromsservon som jag ska köpa, ser då att det är en till manuellåda och en annan till automatlåda?

då kommer man till min fråga? va kan skilja dessa åt? å vad har den att göra med va det är för låda i bilen?

å kan det funka med en till manuell till auto o versa?

Jag har skive kitet hemma redan men det är någon skumventil som man ska ställa in för att få önska tryck m.m. en sådan vet jag inte om jag vill ha?

å finns det någon med erfarenhet av denna ställ ventil till bromsarna!

Hej.

Förmodligen är skillnden den att det skilljer sig måttmässigt mellan brompedalerna om det är manuell eller automatlåda. Olika placering i upphängningen.

När jag byggde om mitt på en 71:a, med FMX automat, fick jag flytta leden frammåt mot torpedväggen som puschrodden satt på för att dels ställa in lämlig pedalhöjd över golvet, men även att ställa in slaglängen inne i huvudbromscylindern.

Ventilen som du talar om skall du ansluta för att kunna fördela bromstrycket mellan trummorna bak o skivorna fram. Ca 70% fram och resten bak.

Det omvända är mindre bra, förmodligen t.om farligt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...