Jump to content

Bilprovningen och parkeringsbroms


MaritaNordh

Recommended Posts

Hej!

Var och besiktade mustangen från 1996 (manuell) allt var bra för utom parkeringsbromsen det tog inte som den skulle, jag började kolla och bytte då bromsvajrar, ny besiktning fortfarande tog den inte full gott enligt bilprovningen. Jag läste då på lite i instruktionsboken och där stod det att

man skulle sätta höger foten på pedalen och sedan dra i parkeringsbromsen. åker in på besiktningen igen och samma problem uppstår, då informerar jag besiktningsmannen om vad som står i instruktionsboken (har även tagit med kopior från boken), han gör då ett nytt försök var på den håller sig inom gränserna. Besiktningsmannen säger då att han aldrig hade hört talas om att man skulle göra så, han fick ta kopiorna för att kunna informera dom andra vad som gällde.

Vill bara informera om detta om det är flera som kanske har haft problem!

Ha en skön musse sommar!:D

Link to comment
Share on other sites

Besiktade min 95:a i slutet av april och handbromsen tog lite långt upp. Har funkat bra tidigare men efter att ha stått den här vintern var den lite halvdan. Bakbromsarna kärvade lite men det släppte under tiden han gjorde bromsprovet. Har inte tänkt på att man ska trampa ner fotbromsen när man drar i handbromsen men det står ju faktiskt i manualen. Handbromsen funkar helt klart bättre direkt när man gör så.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...