Jump to content

Beställa nya delar till 67-mustang


eva-lena

Recommended Posts

Har tyvärr varit i närkontakt med ett rådjur som efterlämnade en del plåtskador på min 67á HT

Jag undrar var det är bäst att beställa/köpa nya framskärmar mm. Alltså delar med kvalité, helst inte kinadelar

Vill underlätta för verkstaden när de ska ta hem nya delar så att den blir lika fin som förut.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Kolla med vpautoparts de har haft delar hemma på lager när jag köpt till min 67, tror dem plåtarna var ifrån Taiwan. Förmodligen lite tunnare än original men de plåtar som är gjorda/pressade med Ford oe verktyg har inte jag sett till direkt försäljning i Sverige.

Vp kan säkert hjälpa dig ta hem delar men då tar det ju lite längre tid och blir dyrare.

Man kan ju också beställa ifrån usa det har jag gjort det med men frakten blir ganska så dyr plus att det kan bli väldigt jobbigt med ev skadade plåtdelar

Hoppas det ordnar sig på något bra sätt för dig!

Link to comment
Share on other sites

Hej Eva-Lena!

Ta kontakt med Sven Ullman i Uppsala. Han kan säkert hjälpa dej. Han kanske inte

har delarna på lager, men han vet var man kan få tag i rätta grejjer. Han är väldigt

duktig då det gäller delar från olika återförsäljare. Han vet vem som säljer delar som

passar. Kinatillverkade delar kan ha otroligt dålig passform. Även USA-tillverkat. Och

som Patrik Mustang67 sa, så är originaldelar bättre än nytillverkat. Kolla med Sven.

http://sven-ullman.com/

Mvh. P-O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...