Anders Lindström June 14, 2013 Report Share June 14, 2013 Otålig som jag är funderar jag på att lyfta in motorn i Mach1an nu å montera växellådan när den kommer om nån vecka... Det kan väl inte bli så MYCKET krångligare att montera så i, så att säga, omvänd ordning? Powermeet närmar ju sig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin June 14, 2013 Report Share June 14, 2013 Lättast är o. sätta ihop låda o. motor sen bara hänga ner den! Men alla sätt är bra! Förstår att det suger nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 June 14, 2013 Report Share June 14, 2013 Hej. det är optimalt att montera ihop låda och motor, det som kan vara besvärligt är utrymmet, jag menar då takhöjd och lyfthöjd. Motor och låda tillsammans behöver doppas ner i motorrum, för att det skall gå smidigt så behövs lite extra svängrum. Att du är sugen på att åka förstår jag också, hoppas det blir roligare för dig än det blev för mig, jag håller som bäst på att försöka återmontera det jag plockade ur inför motorbytet i våras. En sak är säker, man lär sig aldrig, det som satt så bra och fint innan nya motorn, passar inte alls att få ihop som det var innan:?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tbird June 14, 2013 Report Share June 14, 2013 Rekomenderar att sätta i motor med lådan.Då kan oftast få dit en del andra grejer som är svårare att montera med motor i.Tänker då främst på startmotor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström June 14, 2013 Author Report Share June 14, 2013 Tack för inputen!!Ni har helt rätt i att det är lättare att sätta ihop motor-låda innan i lyftandet. Jag vet det åxå men.... om jag kan kapa några timmar fram till uppstart på att lägga ner lite extra timmar nu medans jag väntar på lådan så.... Otålighet kan både vara bra (pådrivande) och dåligt (merarbete m m) och känner jag mig själv rätt så, om nån vecka, kommer jag nog att krångla fast lådan i den då ilyfta motorn... Som sagt man lär sig aldrig... men med tiden ser man felen innan man trots allt gör dom Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin June 14, 2013 Report Share June 14, 2013 Tack för inputen!!Ni har helt rätt i att det är lättare att sätta ihop motor-låda innan i lyftandet. Jag vet det åxå men.... om jag kan kapa några timmar fram till uppstart på att lägga ner lite extra timmar nu medans jag väntar på lådan så.... Otålighet kan både vara bra (pådrivande) och dåligt (merarbete m m) och känner jag mig själv rätt så, om nån vecka, kommer jag nog att krångla fast lådan i den då ilyfta motorn... Som sagt man lär sig aldrig... men med tiden ser man felen innan man trots allt gör dom Haha, kan bara instämma! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools June 14, 2013 Report Share June 14, 2013 (redigerad) Hej!Jag har ingen erfarenhet av 73orna, men jag lyfte ur min motor med lådan kvari bilen. Och sedan i igen. Gick hur bra som helst. Men det är trångt mellan tornen.Skohorn behövs i form av hård wellpapp. Man måste bara passa ihop grejjerna rättså att man inte har sönder nåt. Sen blir det ju trångt att koppla ihop alla ledningar.(Automat) Lycka till! Du kommer att spara massor av tid med att lyfta ner motorn först.Då kan du ju koppla allt som hör dit. El, bränsle, kylare, slangar hit och dit... du förstår!Mvh.P-O Ändrade %s av %s (%s) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström June 14, 2013 Author Report Share June 14, 2013 Sant P-O!Mycket som ska på motorn när den är på plats. Å x antal givare å kabelhärvor till insprutningen... Det är nog bäst att börja nu . Skönt att tank pump å bränsle ledning är klart å kabelhärvan är dragen genom torpedväggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan HT-66 June 14, 2013 Report Share June 14, 2013 Inte helt fel att få ner motor å låda tillsammans...Men tog ner å lyfte upp min låda i höstas, å det var inga problem. ( Motorn kvar i bilen )Så hur du än gör, så blir det nog bra i slut ändan. / Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström June 15, 2013 Author Report Share June 15, 2013 Det hoppas jag åxå Johan . blev inget skruvande idag.. jag å sonen var till Tierp Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin June 15, 2013 Report Share June 15, 2013 Det hoppas jag åxå Johan . blev inget skruvande idag.. jag å sonen var till Tierp Vi var oxå där Anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström June 16, 2013 Author Report Share June 16, 2013 Vi var oxå där Anders.Det var en fantastisk dag med grymt fina resultat å bra väder hoppas dom slipper regn idag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhdin June 16, 2013 Report Share June 16, 2013 Yepp, dom slog Europarekord i alla klasser utom Top Fuel.:pJag slog rekord i solbränna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Lindström June 16, 2013 Author Report Share June 16, 2013 Yepp, dom slog Europarekord i alla klasser utom Top Fuel.:pJag slog rekord i solbränna. Livsfarlig inspiration! Top fuel ska verkligen upplevas på läktaren! Johan log från öra till öra när första ekipaget drog iväg . Det är inte bara en ljudupplevelse utan en rent fysisk omskakning... å så luktar det gott åxå... Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbo57 June 23, 2013 Report Share June 23, 2013 Hornen Anders, hornen:twisted:/Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Logga in för att kommentera
You will be able to leave a comment after signing in
Logga In Nu