peckapecan June 18, 2013 Report June 18, 2013 Mina bromsar har börjat gnissla nå helvetiskt, mest vid liten påverkan, vid hård inbromsning är det helt tyst.Är det oken som behöver lite fett eller ??.Belägg och skivor tycker jag ör ok.Galaxy SIII Tapatalk 2 Citera
Claes CMC 1489 June 18, 2013 Report June 18, 2013 Prova att sätta lite segt fett på baksidan av beläggen, funkar för mig. Citera
peckapecan June 19, 2013 Author Report June 19, 2013 Är det pga vibrationer mellan belägg och ok?Finns inga sk "skrikplattor" man kan lägga mellan? Citera
peckapecan June 19, 2013 Author Report June 19, 2013 Permatex & CRC har tydligen en spray eller tub som appliceras på baksidan av beläggen som ska vara riktigt bra, disc brake quiet heter det, men vilka butiker saluför det ?Sedan har Biltema universal självhäftande skrikdämpplattor som man får klippa till själv, ska testa dessa. Citera
2fast4you June 19, 2013 Report June 19, 2013 Permatex & CRC har tydligen en spray eller tub som appliceras på baksidan av beläggen som ska vara riktigt bra, disc brake quiet heter det, men vilka butiker saluför det ?Sedan har Biltema universal självhäftande skrikdämpplattor som man får klippa till själv, ska testa dessa.Funkar med kopparpasta. Citera
peckapecan June 24, 2013 Author Report June 24, 2013 Nu har allt gnissel iaf försvunnit Tog bort alla belägg, skrapade rent urfräsningen i dem, & klistrade på Biltemas universal dämpmattor vilket verkar fungera ypperligt.Upptäckte att en del original skrikplattor lossnat i limningen så dem bröt jag lös och rengjorde, sedan tryckte jag fast dem igen med kopparpastamellan skrikplatta och belägg. Citera
Recommended Posts