NightRider July 13, 2004 Report July 13, 2004 Min amperematare gor knappt synligt utslag. Ar motorn avslagen och jag slar pa lyset har jag en spanning pa ca 50mV pa ampmatarens anslutningar, detta rubbar nalen ca 0.5mm. Har jag for lite spanning till mataren eller ar mataren inte kanslig nog?Tacksam for svar. Citera
Leffe N cmc712 July 13, 2004 Report July 13, 2004 Mätaren är inte speciellt känslig. Har själv orginal amp.mätare i min -72 cab och nålen rör sig bara någon mm fram-å-tillbaka beroende på belastning och motorvarv. Citera
NightRider July 14, 2004 Author Report July 14, 2004 Jag forlangde kabeln till batteriet som spanningen till mataren tas over. Den okade langden ger mer resistans och darfor mer spanning till mataren. Kablen var typ en halv meter och nu ar den typ en och en halv meter. Om jag nu slar pa lyset, flakten och torkarna med motorn avstangd visar den nastan max utslag. Det ser ut att ha varit mycket kopplat i denna bilen genom aren sa kanske denna kablen har klippts av.Nu funkar den iallafall. Citera
Recommended Posts