Jump to content

NightRider

Medlemmar
  • Inlägg

    37
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

NightRider's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Med risk för att bli anklagad för necroposting, jag har nu installerat en centerforce stage 1. Den är lika tungtrampad som den Hayes jag hade förut men mycket lättare att reglera. Huggandet är också borta. En nackdel är att det nu hörs ett surrande så fort jag lägger tryck på pedalen. Inget direkt oljud men lite irriterande.
  2. Jag har rostfritt från Ferrita. Trots ganska tysta dämpare blir det lite irriterande resonans inne i bilen. Åk i en bil med rostfritt innan du köper så du får en uppfatting av baksidan med rostfritt.
  3. Kolla så att termostaten inte sitter bakvänt. Ibland står det "rad" på den sidan som ska vara vänd mot kylaren. Du kan testa att köra utan termostat och se vad som händer.
  4. De uppe vid rutan kan vara lite svåra att se för de är försänkta. Det sitter också skruvar underifrån vid radion, de är inte heller så lätta att se.
  5. Någon som vet en verkstad som kan jobba med rostfria avgassytem i Blekinge eller Småland?
  6. NightRider

    skitbil?

    Påminner om filmen "Tillbaka till framtiden".
  7. Jag har ingen erfarenhet av dessa, vet bara att de finns. Leråkra Lack O Blästring, kan blästra hela bilkaroser E15.3541150 N56.1915300 Björns Bilinredningar E15.2751428 N56.2425391 Linje & Form, gör också bilinredningar E15.2736300 N56.2065846 Johnnys Bil och Plåt E15.6477606 N56.1057468 DN Bilradio, säljer Retro Sound E15.1033258 N56.3902902 Karta
  8. Jag har en tryckplatta med tre fingrar som aldrig har varit riktigt bra. Den är tungtrampad trots hydralisk koppling och hugger lite ibland. Det som irriterar mest är att det krävs mer kraft när pedalen är på väg ner än upp som om det fanns friktion någonstans. Det är en Hays nästan identisk med original fast med hårdare fjädrar. Den har nu 20 år på nacken och funderar på att byta till en ny. Den har alltid varit jobbig så det är inte att den är gammal. Är det någon som har erfarenhet av de "nyare" diaphram typen om de är bättre?
  9. Jag satte dit ett nytt drev för det gamla var utslitet. Det verkar som om jag hade tur att jag bytte för jag visste inte att de var olika :-) Vilken väg ska vajern gå? Över eller under lådan? MVH
  10. Fick du ordning på det? Jag har nu samma problem. Byte från 3 pet till 4 pet och märkte då att vajern sitter på passagerarsidan istället. Skaffade ny vajer nu hoppar visaren i farter under ca 70. Vilken väg ska vajern gå? Över eller under lådan?
  11. Metro är bra på färg. http://www.metromusclecars.com/
  12. Pilotlagret i anden pa vevaxeln kasst kanske? Da hugger kopplingen direkt aven med nya grejor.
  13. Fran och med 69 (tror jag) har modeller med 6:a fembultade axlar sa da ar det mycket lattare. Min 70:a hade en 6:a fran fabrik och jag behovde inte byta nagonting forutom motorfasten for att fa dit en 302. Fick intyg fran Ford att jag fick ha vilken Fordmotor som helst utom 429 boss utan att byta axlar eller bromsar.
  14. Jag har en 3-pet som jag ska byta till en redan inforskaffad 4-pet. En anledning ar att ettan pa 3-pet ar onodigt lag (2.99 tror jag). 4-pet trodde jag hade hogre etta (2.78). Ar jag ute och cyklar cmc383? Men isafall kan jag byta till hogre bakaxelutvaxling for att kompensera och samtidigt fa lagre varv pa langkorning.
×
×
  • Create New...