Jump to content

Mustang på vintern?


Girly1978

Recommended Posts

99% av alla tunga fordon i Sverige kör på dubbfritt och det funkar utmärkt om man har bra mönsterdjup och riktigt vintermönster, samt sunt förnuft bakom ratten. :-)

Alla tycker vi olika, men efter att ja körde min -07 BMW norrut över jul/nyår förra året och halkat runt som en galning på blankisen i 60-70km/h i 30 mil beställde jag dubbdäck. Jag kör aldrig mer odubbat iaf. När det verkligen gäller och det är ren blankis med vatten på så är det bara dubbar som gäller. :) Dessutom har ja frontat med en buss som kom över på fel sida vägen då han inte klarade ta en kurva på första halkan 2011 så för mig är det värt de extra pengarna och säkerhet för dubbar iaf.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic



Valborg i Uppsala, brukar i princip aldrig snöa så sent men bara för att jag hade Musse som enda bil och jobbade sent var det tvunget att snöa. Sommardäck med 285 breda tvärslut sommarsulor bak... Gick över förväntan att köra och jäklar va roligt det var!! :D Men jag skulle ändå aldrig köra Musse på vintern pga slitaget det innebär. Vägsalt och grus gör att skicket går från fint till skräp på några år är jag rädd. Musse har gått 8600 sommarmil och är redan ganska blästrad. :(

Men... Skulle man snubbla på en redan välanvänd Mustang 2005+ för rätt peng kanske det kan få bli en vinterbil. Att förstöra en redan sliten bil känns mindre i hjärtat än att förstöra en rostfri flyttgodsare. ;)
Link to comment
Share on other sites

Men... Skulle man snubbla på en redan välanvänd Mustang 2005+ för rätt peng kanske det kan få bli en vinterbil. Att förstöra en redan sliten bil känns mindre i hjärtat än att förstöra en rostfri flyttgodsare. ;)

Du har en poäng där.

Link to comment
Share on other sites

Vi kommer köra våran 2005 GT året runt, den har gått lite drygt 9000 mil nu, och är i fint skick. Underredsbehandlad ordentligt redan, och lackskyddsbehandling bokad, så det ska nog gå bra tror jag. Nu bor vi ju i skåne, så vintrarna är i regel ganska milda. Iår hade vi väl snö på marken i ett par veckor... Om det kniper och det känns för osäkert har vi en Saab 9000 med dubbdäck... :-)

...oh well...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...