Jump to content

skadat glas framlykta 01


Fanta

Recommended Posts

då undrar jag följande, mina glas på lyktorna framtill är inte klara, de känns som det är en beläggning på dessa, putsar jag med tex glas rengöring går det bort och kommer tillbaka strax efteråt, vad kan detta vara och några tips att få glaset rent/klart?

post-5000-144839325248_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så där blir tyvärr gamla plastlyktor. Originalinsatser kostar en arm och ett ben. Mitt tips är att hinka dom där och köpa "kopior" av bra kvalitet.

Om du vill chansa att polera så kör du med Sonax Flytande rubbing på en ren trasa. Sen är det bara att gnussa. Resultatet ser du direkt. Lycka till.

Link to comment
Share on other sites

Hej Fanta,

Har samma problematik med mina strålkastarglas! Undrar nu förstås om du testat att polerat dem? Isf; Hur blev resultatet? Var det värt jobbet? Vad använde DU för medel? :/

Link to comment
Share on other sites

Hej Fanta,

Har samma problematik med mina strålkastarglas! Undrar nu förstås om du testat att polerat dem? Isf; Hur blev resultatet? Var det värt jobbet? Vad använde DU för medel? :/

Hej Marsa

Jag fick ytterligare ett tips av en kompis som kör Corvette, att använda Autosol som man polerar krom med, som jag hade en tub hemma så provade jag detta, och det blev klart mycket bättre !

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...