uffeg July 2, 2013 Report July 2, 2013 Vad är det troligast ?Ett stift som är kass eller en spole ?Bilen misständer ibland lite då och då.Ska man byta alla stift ( gjordes på förra servicen ) eller kan man testa spolarna på nåt vis, eller byter man bara allt rakt av ?Utan att kolla tror jag INTE det är gratis direkt Citera
Claes CMC 1489 July 2, 2013 Report July 2, 2013 Om du bytte stift på sista servicen borde de inte va det som är felet, ska inte behövas mer än var 10000mil, så jag skulle jag gissa på spole...Men det är bara en gissning... Citera
uffeg July 2, 2013 Author Report July 2, 2013 Ska jacka in diablon och kolla i helgen. Inga koder som fladdrat förbi som jag sett i alla fall. Citera
Claes CMC 1489 July 2, 2013 Report July 2, 2013 Vet att det kan finnas koder utan att det syns i instrumenteringen. Citera
Tbird July 3, 2013 Report July 3, 2013 Det finns en hel del orsaker.Tändstift.Tändspole.Fukt/vatten nere vid något tändstift?Har du någon felköd som visar var felet kommer ifrån? Citera
Recommended Posts