Jump to content

Byta fördelare?


pools

Recommended Posts

En brytarlös kan ju vara bekväm, P-O? Finns en del alternativ. Byter du för att du har fått nått problem?
Nej inga problem. Byter för att få nåt snyggare, gärna med rött lock + tändkablar. Jag går ifrån

"originallooken" nu. Har redan satt i ett "Montecarlostag", kromat förstås. Men den gamla är förmodligen

original, funkar som den ska, men tänker byta ändå. Men INTE till Pertronics, då jag har haft såna jäkla

problem med deras tändsystem tidigare. Den första brann upp, den andra la av efter ett par år. Jag litar

inte på Pertronics grejjer längre!:mad:

Så vad blir svaret? Men jag tänker inte lägga ner några fantasisummor! Det är inte för att få en "racer"

bara en snyggare fördelare.:cool:

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Hej

Provade att köpa en billig HEI från AH-performance, vill minnas att de också har fördelare till 390 CUI. Bifogar en bild på min motor med en röd fördelare som fungerat bra. Du kan även kolla med X-parts.se då dessa har fördelare i olika färger som röd, blå och svart. Observera att dessa fördelare från AH och X-parts är kina producerade men funkar ok. Vill man ha bättre grejor får man slänga upp några tusen till :-).

/Hans

post-6169-144839329802_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej. HEI funkar kanon, min RÖDA fördelare har fått många trevliga komentarer, kolla lite på minna motorbilder galleri, personer som gillat den röda varianten har tittat på dom övriga röda prylarna och sagt att det ser kanon ut. Fördelarens funktion har fallit i min belåtenhet, den typen jag har också inbyggd tändspole vilket gör att den tyvärr blir lite större men å andra sidan så försvinner en del i motorrumen i detta fall en tändspole. Priset 1500,- är helt ok, finns billigare.;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag går i tankarna att uppgradera min orginal fördelare på som sitter på min 351 W 2 BBL till en HEI fördelare.

Men, vad skall man statsa på ? Eftersom detta är en orginal motor så är det inga stora HK eller vartal som gäller.

Tittar man på Summit så finns det ett "antal" olika modeller vad funkar till en orginalare ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...